کد خبر: ۲۷۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه صنف باتری فروشان و باتری سازان گفت : در حال حاضر از نظر وجود باتری در بازار کمبودی حس نمی شود و به لحاظ قیمتی نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم.

تعرفه واردات باتری باید کاهش یابد

به گزارش خبرخودرو، رئیس اتحادیه صنف باتری فروشان و باتری سازان گفت : در حال حاضر از نظر وجود باتری در بازار کمبودی حس نمی شود و به لحاظ قیمتی نیز در وضعیت مناسبی قرار داریم.

اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : مشکلی که هم اکنون در بازار باتری با آن مواجه هستیم بحث قاچاق باتری است که به واسطه بالا رفتن نرخ گمرک از 25 درصد به 80 درصد ایجاد شده است ؛ به جهت تعرفه اعمال شده دیگر نمی توان نفعی را برای وارد کننده ای که به صورت قانونی بخواهد واردات انجام دهد تصور کرد به این لحاظ شاهد افزایش شدید قاچاق در بازار هستیم.

وی در خصوص برخورد با مسئله قاچاق بیان داشت : در این باره درخواست های فراوانی از مسئولین صورت گرفته که متاسفانه همکاری لازم صورت نمی پذیرد و این در حالی است که با توجه به قیمت های ارائه شده در بازار به راحتی می توان این موضوع را پیگیری کرد.

رئیس اتحادیه صنف باتری فروشان و باتری سازان در ادامه اظهار کرد : افزایش تعرفه واردات با هدف حمایت از تولیدات داخلی صورت گرفت اما این در حالی است که با افزایش روند قاچاق و پایین بودن قیمت کالاهای قاچاق نسبت به تولیدات داخلی نه تنها این هدف محقق نگشته است بلکه شرایط بدی را نیز برای تولید کننده داخلی ایجاد کرده است.

اکبرزاده تصریح کرد : تعداد تولیدات باتری کشور در حال حاضر در حدود 8 میلیون عدد است در صورتی که حدود 14 میلیون عدد مصرف داخلی وجود دارد که این کمبود تولید داخلی هم اکنون از طریق  کالای قاچاق جبران می شود.

وی در پایان گفت : با این افزایش تعرفه  صورت گرفته دولت نیز به دلیل عدم تمایل به واردات قانونی و گرایشی که به سمت قاچاق ایجاد شده متضرر گشته است و تنها راه جلوگیری از این مشکلات وضررها بازگرداندن تعرفه واردات باتری به صورت گذشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"