کد خبر: ۲۷۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۳

پروژه دستگاه اسلب ‌برگردان تحويل فولاد هرمزگان شد

به گزارش گروه صنعت خبرخودرو ،  پروژه طراحي، ساخت، نصب و راه‌اندازي دستگاه اسلب برگردان پس از راه‌اندازي تجهيزات، تحويل شركت فولاد هرمزگان شد.   

اين پروژه با هدف افزايش ايمني و سهولت انجام عمليات بازرسي اسلب‌هاي توليدي شركت فولاد هزمرگان به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده اسلب در كشور، در قالب قراردادي در انتهاي سال 91، برعهده شركت تام ايران خودرو گذاشته شد.

برپايه اين گزارش با توجه به مشكلات كشور در سفارش‌گذاري‌هاي خارجي و هزينه بسيار بالاي خريد مجموعه كامل تجهيزات از خارج كشور، امكان‌سنجي ساخت داخل آن تهيه و با تكيه بر تجربه و توان فني مهندسي موجود در شركت تام، طراحي اين دستگاه در اوايل ارديبهشت ماه سال 92 آغاز شد.

اين گزارش مي افزايد، از آن‌جا كه نمونه داخلي‌سازي شده اين دستگاه كه پيش از اين در يكي از مجتمع‌هاي فولادسازي نصب شده بود، عملكرد مطلوبي نداشت، كارفرما اقبال خوبي براي داخلي‌سازي اين دستگاه متصور نبود اما، با توجه به توان‌مندي شركت تام كه در طراحي پروژه‌هاي مشابهي نظير دستگاه‌هاي مخصوص جوشكاري اولتراسونيك، سويچ مونوريل و انبوهي از تجهيزات خاص ايستگاه‌هاي رباتيك، به اثبات رسيده بود، كارفرما از كيفيت اجراي كار توسط اين شركت اطمينان حاصل كرد.

لازم به ذكر است اسلب يا تختال يكي از انواع شمش هاي توليدي در صنعت فولاد است كه در فرآيند توليد آن، مذاب فولاد در مقاطع مستطيلي تخت و طويل، به ضخامت 200 تا250 میلی‌متر و عرض 900 تا دوهزار میلیمتر به صورت پيوسته ريخته‌گري شده و در طول‌هاي چهار هزار و 500 تا 12 هزار میلیمتر برش‌كاري مي‌شود. در اين پروژه، به انتهاي خط ريخته‌گري ايستگاهي اضافه شده به نام اسلب برگردان كه كار انتقال و دَوَران محصول نهايي خط را براي اجراي فرآيندهاي كنترل كيفي محصول و با سرعت مناسب انجام مي‌دهد. پيش از اين فرآيند يادشده با جرثقيل و ايمني كمتري انجام مي‌شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"