کد خبر: ۲۷۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
گروه بین الملل: کارکنان سابق جنرال موتورز در کلمبیا با دهان دوخته مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند تا این شرکت خودروسازی را وادار به پرداخت غرامت کنند.

اعتراض کارکنان سابق جنرال موتورز با دهان دوخته

گروه بین الملل: کارگران اخراج شده شرکت جنرال موتورز آمریکا در کلمبیا با دوختن دهانشان اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرخودرو ،کارکنان سابق جنرال موتورز در کلمبیا با دهان دوخته مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند تا این شرکت خودروسازی را وادار به پرداخت غرامت کنند.

 

این تازه ترین اعتراض کارگران خودروسازی جنرال موتورز در کلمبیا از زمان اخراج شدن آنها در سال 2011 میلادی است. آنها، اخراج خود را تصمیم ناعادلانه ای از سوی مدیران کارخانه جنرال موتورز در کلمبیا می دانند.

 

شمار کارگران معترض که ابتدا شصت نفر بود، اکنون بعد از چند سال به چهار تن کاهش یافته است و «یورگه پارا» کارگر سابق جنرال موتورز و عضو اتحادیه کارگری یکی از همین چهار نفر است.

 

پارا که لب‌های خود را با نخ و سوزن دوخته است، به دشواری می‌گوید: « در نخستین سال بیکاری (2011 میلادی)، ما لب‌هایمان را دوختیم و اعتصاب غذا کردیم. سال دوم نیز خودمان را به صلیب کشیدیم.

 

سال سوم نیز خودمان را مدفون کردیم. این بار می خواستیم دو کار قبلی را به شکل همزمان انجام دهیم تا شرکت را برای انجام دادن کار درست، تحت فشار بگذاریم».

 

به گفته پارا، شرکت جنرال موتورز کلمبیا، آن دسته از کارگرانی را که هنگام کار دچار معلولیت های جدی می شوند، اخراج می‌کند تا ناچار به پرداخت هزینه های درمان و بیمه پزشکی آنها نباشد.

 

پارا، دچار فتق دیسک بین مهره ای و پارگی عضلات در ناحیه ستون فقرات شده است. مسئولان شرکت جنرال موتورز کلمبیا تاکنون از پاسخگویی به اعتراض ها و اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"