کد خبر: ۲۷۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش دو برابری واردات خودرو در 5 ماهه ابتدایی امسال گفت : رویه کنونی واردات خودرو ، آسیب جدی را به تولید داخل وارد خواهد کرد.

روند کنونی واردات خودرو خیانت و ضربه به صنعت خودرو داخلی است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش دو برابری واردات خودرو در 5 ماهه ابتدایی امسال گفت : رویه کنونی واردات خودرو ، آسیب جدی را به تولید داخل وارد خواهد کرد.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : با افزایش بی رویه واردات خودرو از رشد احتمالی صنعت خودرو داخل جلوگیری خواهد شد و این مساله ظلم به صنعت خودرو کشور است.

وی تصریح کرد :البته در این شرایط نمی توان از تولید داخلی به لحاظ کیفیت و قیمت بالا دفاع چندانی کرد لذا در این وضعیت در دور باطلی قرار گرفته ایم که نه می توان مانع واردات خودروهای خارجی شد چرا که ظلمی در حق مردم است و نه می توان از خودروهای داخلی به جهت قیمت و کیفیت دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص واردات خودرو تصمیم درستی را اتخاذ کند ، افزود : در شرایطی که بازار خودروهای داخلی نیز با مسائل اخیر و رکود مواجه شده است برخی صاحبان منافع و رانت های اختصاصی بزرگ در این وضعیت به راحتی اقدام به واردات خودرو می کنند طبعا در شرایطی که تعرفه واردات کاهش تقریبا 50 درصدی داشته  این سیر صعودی واردات خودرو عملا آب در آسیاب خودروسازان خارجی است.

به گفته وی روند کنونی واردات خودرو جزء خیانت و ضربه به صنعت خودرو داخلی ، نتیجه دیگری را به دنبال نخواهد داشت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان در ادامه با رد هر گونه تاثیر واردات خودرو در افزایش کیفیت و رقابت در صنعت خودرو داخل ، تصریح کرد : قطعا چنین اظهاراتی ناصحیح است چرا که برخی واردکنندگان صاحب سرمایه در کشور خواهان ضربه به صنعت داخل هستند تا به مصرف کننده داخلی القاء شود که تولیدات داخلی قابل استفاده نیست و باید خودروهای خارجی وارد شود تا منافع خوبی را در این جریان کسب کنند.

علی لو افزود : امروز کارگردانی نابسامانی ها صنعت خودرو کشور توسط وارد کنندگان صاحبان سرمایه صورت می گیرد.

وی گفت : متاسفانه این افراد با ایجاد ناامیدی نسبت به صنعت خودرو داخلی، از واردات خودرو حمایت می کنند که در این شرایط دولت باید با این افراد برخورد جدی کند چرا که همین افراد دارند ریشه صنعت خودرو داخل را می زنند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"