کد خبر: ۲۶۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

با کاهش غیر منطقی قیمت خودرو مخالفیم

به گزارش خبر خودرو ، عضو ناظر شورای رقابت گفت :همچنان بحث بر سر قیمت خودرو در شورای رقابت ادامه دارد و تاکنون جمع بندی نهایی در این ارتباط صورت نگرفته است.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : افزایش 2 تا 3 درصدی قیمت خودرو صرفا توسط شرکتهای خودروسازاعلام شده است اما شورای رقابت همچنان در انتظار ارائه اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن است تا نسبت به کاهش یا افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری نماید.

وی تاکید کرد : رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان و عضو کارگروه بازنگری قیمت خودرو قول داده است که در اسرع وقت اطلاعات لازم را به شورای رقابت ارائه نماید.

وی در خصوص اعلام نظر برخی نمایندگان مبنی بر تدوام کاهش قیمت خودرو گفت : البته کاهش قیمت خودرو باید با استدلال و منطق صورت گیرد و ما خواهان ضرر خودروسازان نیستیم چرا باید با تصمیمات غیر منطقی یک واحد تولیدی و صنعتی با حجم بالای اشتغال و تولید در کشور از چرخه تولید خارج شود؟

وی تصریح کرد : باید هزینه تولید خودرو در شرکتهای خودروساز شفاف سازی شود قطعا با شفافیت هزینه ها و قیمت هایی که بدست آید حق تولیدکننده و مصرف کننده هر دو ادا خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس شورای اسلامی در ادامه به جلسه هفته گذشته شورای رقابت اشاره کرد و گفت : در این جلسه یکی از موضوعات مطرح ، ارائه اطلاعات کامل کمیسیون صنایع و معادن و گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان بود که در صورت ارائه آن به شورا می توان در خصوص قیمت ها جمع بندی نهایی نمود.

امامی افزود : باید بررسی شود که کاهش قیمت خودرو توسط شرکتها به منظور تامین نظر مردم صورت گرفته و یا شرکتها از حقوق و دریافت سود اضافی خود گذشته اند، آیا با این اقدام ضرری متوجه شرکتها خواهد شد یا نه؟

وی تصریح کرد : در کاهش قیمت خودرو باید حقوق دو طرف رعایت شود به همین جهت در مجلس و شورای رقابت این مساله قابل پی گیری است اما بخشی از اطلاعات مستلزم همکاری شرکتهای خودروساز است که تا کنون این همکاری چندان مناسب نبوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"