کد خبر: ۲۶۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام سیاست مدیریت شهری در خصوص ارتقاي كيفي ناوگان تاكسيراني تهران گفت: در اغلب كشورهای جهان، با كيفيت‌ترين خودروها به عنوان تاكسي به كار گرفته مي‌شوند، در صورتي كه در كشور ما بي كيفيت‌ترين خودروها را به اين منظور به كار مي‌گيرند.

خودروهای هيبريدی رقيب خودروهای داخلی می شوند

به گزارش خبرخودرو، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام سیاست مدیریت شهری در خصوص ارتقاي كيفي ناوگان تاكسيراني تهران گفت: در اغلب كشورهای جهان، با كيفيت‌ترين خودروها به عنوان تاكسي به كار گرفته مي‌شوند، در صورتي كه در كشور ما بي كيفيت‌ترين خودروها را به اين منظور به كار مي‌گيرند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: عملكرد تاكسي در كشور ما با تمام دنيا متفاوت است و در اين زمينه از استانداردهاي جهاني فاصله زيادي داريم، چرا كه تاكسي به جاي فعالیت به صورت مبداء – مقصد و رساندن مسافر به محل مورد نظر، مانند يك اتوبوس و به صورت اشتراكي فعاليت مي‌کند.

وي با اعلام اين كه از گذشته تا به امروز كمبودهای موجود در شبكه مترو و ناوگان اتوبوسراني را با استفاده از تاكسي جبران كرده‌ايم، تأكيد كرد: در کشورهای مختلف دنیا به طور متوسط تاكسي‌ها 2 تا 4 درصد جابه­جایی­های شهري را انجام مي‌دهند، در صورتي كه در تهران بالغ­ بر 20 درصد جابه‌جايي‌ها در شهر با تاكسي انجام می­شود.

منتظر سياست‌هاي حمايتي دولت هستيم

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مديريت شهری بر حركت به سمت استفاده از تاكسي‌هاي استاندارد در شهر تهران تأكيد دارد، اظهار كرد: به جاي افزايش كمّي تاکسی­ها، بهبود كيفي شبکه تاكسيراني را در دستور كار خود قرار داده‌ايم تا با حركت به سمت خودروهاي استاندارد و با كيفيت و ارائه خدمات ايمن و مناسب، وضعيت خدمت‌رساني ناوگان تاكسيراني را ارتقاء دهيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه يكي از راهكارهاي اصلي كاهش آلودگي هوا، خروج خودروهاي آلاينده از ناوگان حمل و نقل شهری و ورود خودروهاي پاك به جای آن­هاست که البته اين موضوع مورد تأكيد دولت نيز قرار دارد، تصريح كرد: استفاده از خودروهاي پاك ضمن كاهش چشمگير آلودگي هوای تهران و سایر کلان شهرها، منجر به كاهش مصرف سوخت نیز مي‌شود.

 وي با تأكيد بر اين كه بر اساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کشور، مقرر است تمام اقدامات منجر به كاهش مصرف سوخت از سياست‌هاي حمايتي دولت برخوردار شوند، ‌اضافه كرد: بر اين اساس دولت از ورود اتوبوس­ها و تاكسي‌های هيبريدي به ناوگان حمل و نقل شهري، توسعه مترو و جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزينی حمايت می­کند.

 هر خودروی هيبريدي 50 تا 100 میلیون تومان تمام می­شود

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه از سوي رييس سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت کشور اخیراً اعلام کرده­اند این سازمان در راستاي بهسازي مصرف سوخت در قبال ورود هر دستگاه تاكسي هيبريدي، 6 هزار دلار كمك خواهد نمود، اظهار كرد: قيمت هر دستگاه خودروی هيبريدي با توجه به تخفيفات ویژه در عوارض گمركي، 50 تا 100 ميليون تومان تمام خواهد شد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان كه استفاده از خودروهاي هيبريدي و برقي در شبكه حمل و نقل شهري از جمله ناوگان تاكسيراني تجربه‌اي موفق در اين دنيا محسوب مي‌شود، تصريح كرد: با توجه به تسهيلاتي كه به منظور ورود اين خودروها به كشور در نظر گرفته شده، به زودي خودروهاي هيبريدي به یک رقيب جدي برای خودروهاي داخلي تبديل مي‌شوند.

وي در پايان با تأكيد بر اين که مهم‌ترين سرمايه يك شهر، شهروندان آن شهر هستند، خاطرنشان كرد: ورود مديريت شهري به موضوع توسعه حمل و نقل پاك و سرمايه‌گذاري در اين حوزه، در واقع سرمايه‌گذاري به منظور حفاظت و صيانت از سلامت مردم است و مديريت شهري به منظور ارتقاي ايمني و سلامتي شهروندان تهران از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نمي‌كند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"