کد خبر: ۲۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: اجرای نمایش­های ترافیکی در مدارس بزرگ­ترین گام در فرهنگ­سازی ترافیک است.

رفتارهای ترافیکی از اصلی ترین شاخص های توسعه جوامع است

به گزارش خبرخودرو، طی مراسمی در پارک آموزش ترافیک منطقه 5، فرآیند اجرایی انتخاب و استفاده از گروه­های برتر نمایشی به منظور اجرای 4400 نمایش آموزشی با موضوعات ترافیکی در مدارس تهران آغاز شد.

در این مراسم که پیرو فراخوان عمومی این معاونت و با حضور بالغ بر 80 گروه نمایشی که آمادگی خود را برای اجرای نمایش با مباحث ترافیکی در مدارس اعلام کرده بودند برگزار شد، ساز و کار اجرایی انتخاب گروه­های برگزیده و نحوه اجرای آن­ها که از اوایل سال جدید تحصیلی در تمامی مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه شهر تهران آغاز شده و تا اواخر سال جاری نیز ادامه می­یآبد، توضیح داده شد.

جباری­زادگان: رفتارهای ترافیکی از اصلی­ترین شاخص­های توسعه جوامع است

 معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه این مراسم گفت: موضوع ترافیک و رفتارهای ترافیکی یکی از اصلی­ترین شاخصه­های توسعه جوامع در جهان امروز محسوب می­شود و آموزش­های غیر مستقیم مسائل ترافیکی به دانش­آموزان با استفاده از زبان هنر به عنوان اقدامی شاخص، از ماندگارترین و مؤثرترین روش­های آموزشی به لحاظ ساختاری و محتوایی برای گروه مخاطبان کودک که فراگیری بالایی دارند، محسوب شده و از جذابیت بالایی برای کودکان برخوردار است.

شهرام جباری­زادگان با اشاره به این که در این نمایش­ها سعی خواهد شد پرداخت دقیق و درستی از مضامین ترافیکی به عمل آمده و در طراحی و اجرای آن­ها از جذابیت­های بصری که در کودکان شوق تماشا و شور یادگیری ایجاد می­کند، حداکثر استفاده به عمل آید، افزود: این پروژه سعی می­کند بیشترین اثر را بر روی کودکان به عنوان تأثیرپذیرترین مخاطبان که حامیان امروز اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی و مجریان فردای این رفتارهای صحیح ترافیکی محسوب می­شوند، بر جای بگذارد.

وی با تأکید بر این که روی سخن این نمایش­ها با کودکان است که آینده شهر و کشورمان را می­سازند و در اجرای آن­ها سعی خواهد شد ضمن آموزش رفتارهای صحیح ترافیکی، موضوع ایمنی عبور و مرور در سطح شهر با زبان ساده و کودکانه و در عین حال با بیان آموزنده و جذاب به کودکان آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: در این نمایش­ها تلاش می­شود ضمن بر انگیختن حس کنجکاوی دانش­آموزان، در مورد ابهامات و سؤالات احتمالی که در ذهن آن­ها نقش می­بندد نیز توضیح و پاسخ داده شود.

 کرمی: نمایش­های ترافیکی موضوع  ترافیک را به مسأله درجه یک کودکان تبدیل می­کند

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به این که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اجرای این پروژه، بزرگ­ترین گام را در جهت ترویج هنر نمایش از یک سو و توسعه آموزش­های ترافیکی از سوی دیگر برداشته، اظهار کرد: با ورود نمایش­های ترافیکی به مدارس و آموزش مباحث مورد نظر به دانش­آموزان، موضوع ترافیک به مسأله درجه یک کودکان تبدیل می­شود و در واقع هنر نمایش به کمک آموزش رفتارهای ترافیک می­آید.

حمدا... کرمی بروجنی با بیان این که معاوت آموزش سازمان ترافیک با استفاده از زبان زیبایی شناسانه هنر نمایش به منظور آموزش رفتارهاتی ترافیکی، گام­ بلند و محکمی را در این زمینه برداشته، تصریح کرد: این اقدام به عنوان فکری بکر و اقدامی بدیع، بیشترین جذابیت را برای دانش­آموزان داشته و داعیه این را دارد که هنر نمایش را با هنر آموزش ترکیب کرده و با هدف­گذاری موضوع نخست شهر تهران یعنی ترافیک، آن را به دل مدارس ­ببرد.

عضو شورای ارزشیابی و نظارت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به کیفیت هنری و مضامین آموزشی در کنار تمرکز بر زیبایی شناسی و ایده­پردازی به منظور جذب دانش­آموزان و همذات­پنداری آن­ها با نمایش را از عناصر اصلی در انتخاب نمایش­های ترافیکی بر شمرد و تأکید کرد: حمایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هنر نمایش و   گروه­های نمایشی در بین تمامی ارگان­ها و دستگاه­های اجرایی کشور بی ­نظیر است.

واحدی: اجرای نمایش­های ترافیکی از اول آبان در مدارس تهران آغاز می­شود

احسان واحدی مدیر آموزش و پژوهش معاونت آموزش سازمان ترافیک نیز در این مراسم با اشاره به این که پروژه اجرای نمایش­های آموزشی با تمرکز بر سوژه­های ترافیکی از جمله موضوع «خط سفید» به عنوان نماد نظم و انضباط اجرا می­شود، خاطرنشان کرد: در این پروژه آموزشی، فرهنگی و هنری، اداره کل ارزشیابی و نظارت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت آموزش پلیس راهور تهران بزرگ مشارکت دارند.

گفتنی است پس از ارائه نمایش­نامه­های مورد نظر از سوی 80  گروه نمایشی که به منظور مشارکت در این پروژه آموزشی و در عین حال فرهنگی و هنری اعلام آمادگی کرده­اند، متن­های نمایشی تا آخر شهریور ماه انتخاب خواهند شد و گروه­های منتخب پس از  تمرین، نمایش­های خود را در مهر ماه به منظور ارزیابی و داوری اجرا می­کنند و نمایش­هایی که از نظر محتوای آموزشی و اجرای هنری انتخاب می­شوند، رسماً از اول آبان ماه کار خود را در 1700 مدرسه ابتدایی تهران آغاز خواهند کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"