کد خبر: ۲۶۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳

باشگاه خبرنگاران: یک افسر سابق سیا از وجود ارتباط‌های گسترده بین تروریست‌های داعشی با کارتلهای قاچاق مکزیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «بریت بارت»، «مایک بیکر»، افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که تماس‌های زیادی بین عناصر داعش و قاچاقچیان مواد مخدر مکزیکی وجود دارد.

بیکر گفت که آمریکا از دیر باز اطلاعات بسیار مناسبی را در همین رابطه و تماس‌های القاعده با کار چاق‌کن‌های مکزیکی مبنی بر این که عناصر القاعده قصد داشتند مرزهای جنوبی آمریکا را ناآرام کنند در اختیار دارد و البته  عناصر داعشی نیز کاملا بر ناامنی‌های حاکم بر مرزهای جنوبی آمریکا و در مجاورت با مکزیک اشراف دارند.بیکر تاکید کرد که تماس‌های فراوانی بین نیروهای داعش و قاچاقچیان مواد مخدر مکزیکی وجود دارد و این افراد این کار را برای خود محلی جهت کار و کسب درآمد می‌دانند.

وی در ادامه افزود که قاچاقچیان مکزیکی به خوبی می‌دانند که اگر محلی برای کسب درآمد باشد، قطعا از آن استفاده خواهند کرد و البته داعشی‌ها نیز از بدین مسئله واقف هستند.

روز جمعه فرماندار ایالات تگزاس آمریکا نیز از احتمال ورود عناصر داعش به خاک آمریکا از طریق مرزهای این کشور با مکزیک خبر داد.

«ریک پری»، فرماندار ایالت تگزاس آمریکا هشدار داد که احتمال دارد تروریست‌های داعشی از رخنه‌های مرزی این کشور با مکزیک استفاده کرده و وارد خاک آمریکا شوند.

بر اساس این گزارش، پری که نامزد احتمالی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا نیز می‌باشد، خواهان اتخاذ اقدامات امنیتی در مرزهای این کشور با مکزیک در مقابله با هزاران مهاجر غیر قانونی در حال ورود به آمریکا شد.

وی در این زمینه گفت:« فکر می‌کنم نگرانی زیادی در این زمینه و ورود عناصر داعش یا خرابکاران دیگر از مرز با مکزیک به کشور وجود دارد.»

پری افزود:« احتمال خطر زیادی در این زمینه وجود دارد. البته تاکنون مستنداتی آشکار را در این مورد در اختیار نداریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"