کد خبر: ۲۶۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به گذشت هشت سال ازعمر خطوط «بی .آر.تی» گفت : در زمستان سال 1386 خطوط بی.آر.تی با راه اندازی خط یک بی. آر.تی در حد فاصل میدان آزادی و سه راه تهران پارس شروع به کار کرد.

طرح احداث 5 خط اتوبوس جدید در برنامه پنج ساله دوم شهرداری

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به گذشت هشت سال ازعمر خطوط «بی .آر.تی» گفت : در زمستان سال 1386 خطوط  بی.آر.تی  با راه اندازی خط یک بی. آر.تی در حد فاصل میدان آزادی و سه راه تهران پارس شروع به کار کرد.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : در ابتدای کار مخالفت های با اجرای این طرح چه از سوی شهروندان چه از سوی مقامات انتظامی صورت گرفت و تصور ابتدایی بر این بود که با کاهش فضای عبور خودروها ،شاهد تاثیر منفی این کار بر ترافیک مسیر خواهیم بود ،در حالی که پس از گذشت چند ماه علاوه بر استقبال بالا از خطوط  ،با درخواست های متعدد برای احداث خطوط جدید رو به رو شدیم.

وی در ادامه بیان داشت :تاکنون سازمان شهرداری متعهد به ساخت 10 خط بی.آر.تی در سطح شهر تهران بوده است که در حال   حاضر 9 خط از این خطوط به بهره برداری رسیده است و تنها خط بی.آر.تی بزرگراه صدر است که به دلیل وجود مشکلاتی هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

 مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به این موضوع  که در حال حاضر هدف اصلی شرکت، راه اندازی خط  بی.آر.تی بزرگراه صدر می باشد اظهارکرد : احداث خط  بی.آر.تی بزرگراه صدر به دلیل عبور این خط از طبقه زیرین بزرگراه مشکل است، در جهت رفع این مشکل باید مدل سازی صورت گیرد و تحقیقات میدانی انجام شود تا تاثیر حضور این خط را بر ترافیک فعلی منطقه بسنجیم و پس از آن اقدام به اجرای این طرح کنیم.

پیمان سنندجی در خصوص مشکلات موجود در سطح خطوط بی.آر.تی تصریح کرد : بحث وجود تقاطع های فراوان در راه خطوط بی.آر.تی یکی از مشکلات این خطوط  است که در جهت رفع آن با در نظرگیری مسائل مربوط به دو حوزه مهندسی ترافیک و کنترل انتظامی در حال پیگیری موضوع هستیم اما اساسی ترین مشکل موجود که از روزهای اول  راه اندازی نیز با آن رو به  رو بودیم بحث عدم ایزوله بودن خطوط است ،علی رغم آن که در بسیاری از نقاط خطوط بی.آر.تی با موانع فیزیکی مشخص شده است ،برخی از وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت ها ،گاری های دستی و در برخی مواقع خودروها و عابرین پیاده بدون توجه به مقررات وارد این خطوط می شوند و گاها باعث ایجاد تصادفاتی نیز می گردند.

وی در خصوص کنترل مکانیزه خطوط بی.آر.تی گفت : به جهت این که اکثر ورودهای غیر مجاز به خطوط بی.آر.تی توسط موتور سیکلت ها صورت می گیرد و با توجه به سختی کنترل پلاک موتورسیکلت ها به نظر نمی رسد کنترل مکانیزه این خطوط کاری موثر واقع گردد و به این لحاظ  نیاز به کار کارشناسی دقیق در این مورد احساس می شود در نتیجه در حال حاضرکنترل خطوط  به صورت فیزیکی و با حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی صورت می پذیرد و در برخی نقاط مانند منطقه 4 شهرداری نیز با ابتکار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با قرار دادن درب کشویی در مسیر خطوط  ، ورود و خروج به خط بی.آر.تی کنترل می شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه افزود :بحث خطوطی با نام خطوط ویژه به تازگی درسطح کارشناسی مطرح شده که در صورت مثبت بودن نتیجه مطالعات ، این خطوط نیز به خطوط دو گانه اتوبوسی موجود در شهر تهران اضافه خواهد شد. خطوط  ویژه دارای تمام ویژگی های خطوط بی.آر.تی بجزنحوه جداسازی از خط معمولی عبورهستند و نحوه جداسازی به این صورت است که در عوض جداسازی فیزیکی این کار با استفاده ازخطوط مخصوصی در سطح شهر انجام خواهد شد.

سنندجی در پایان بیان داشت : در برنامه پنج ساله دوم شهرداری درجهت گسترش خدمات حمل ونقل عمومی راه اندازی 5 خط جدید اتوبوسی در دستور کار قرار گرفته است که بعد از انجام مطالعات لازم در این خصوص، بی.آر.تی یا خط ویژه بودن آن ها مشخص خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد احداث این خطوط نیز باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"