کد خبر: ۲۶۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان کشور گفت : قطعه سازان داخلی توانایی تولید قطعات برای تمام خودرو ها را دارا هستند .

امکان ساخت داخل و تولید تمامی قطعات در ایران وجود دارد

به گزارش خبرخودرو ، عضو انجمن قطعه سازان کشور گفت : قطعه سازان داخلی توانایی تولید قطعات برای تمام خودرو ها را دارا هستند .

شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود :قطعه سازان داخلی ثابت کرده اند توانایی تولید قطعه در 95درصد از خودروهای داخلی را دارند .

وی اظهار داشت : در زمینه صادرات ، شرکت پژو و رنو دفتر خرید در تهران ایجاد و شروع به خرید قطعات برای صادرات کردند.این موضوع نشان دهنده این امر است که قابلیت صادرات نه در تمامی قطعات اما در قطعه سازان وجود دارد .

وی در زمینه خود کفایی در جهت تولید قطعات تصریح کرد : بهتر است بجای واژه خودکفایی از لغت ساخت داخل استفاده شود زیرا خودکفایی به معنای بستن مرزها و قهر با دنیا است .

عضو انجمن قطعه سازان کشور در ادامه بیان داشت : امکان ساخت داخل و تولید تمامی قطعات در ایران وجود دارد ، اما این موضوع به مفهوم آن نیست صد در صد قطعات یک خودرو باید تولید داخلی باشد زیرا تولید بسیاری از قطعات با توجه به تیراژی که وجود دارد برای اقتصاد مملکت مقرون به صرفه نمی باشد .

وی در ادامه در راستای همکاری قطعه سازان داخلی با خودرو سازان در جهت اجرای پروژه دنا گفت : پاور تریم خودروی دنا مربوط به خودروی 206 است .در گذشته ساخت داخل قطعات پژو 206 آغاز شد اما با روی کارآمدن مدیریت جدید در هشت سال گذشته تامین بیشتر قطعات از تولید کننده های خارجی به ویژه از کشور چین بود .

وی در تکمیل گفته های خود افزود : قابلیت قطعه سازی و صادرات در داخل کشور وجود دارد ، ضمن آن که قطعه سازان داخلی همکاری هایی را در اجرای طرح و تولید پروژه پژو 2012 که یک خودروی مدرن است داشته اند .

شهریاری در ادامه افزود : در 20 سال گذشته توجه قطعه سازان بیشتر بر صنعت داخلی بوده است بنابراین از صادرات غافل شده اند .بنابراین قطعه سازان ضمن توجه به پیشرفت صنعت داخلی باید تولیدات خود را در زمینه صادرات نیز متمرکز کنند .

وی اظهار داشت : شرکت های کوچک قطعه سازی قابلیت ماندگاری و پیشرفت را دارا نیستند آن ها باید بتوانند راهکاری را برای ادغام در یکدیگر، تشکیل سازمان های گسترده تر و کاهش هزینه ها و افزایش سود پیدا کنند .

وی در تکمیل گفته های خود افزود : شرکت های کوچک قطعه سازی باید همکاری مثبت و تنگاتنگی را داشته باشند .این شرکت ها با حفظ موقعیت خود باید تشکیل کنسرسیوم ، این کنسرسیوم ها باید قرارداد ها را تنظیم و بحث صادرات را ترغیب کنند.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه خاطر نشان کرد : ترغیب قطعه سازان به تشکیل کنسرسیوم باید از طریق بحث های فرهنگی صورت پذیرد .قطعه سازان باید به ضرورت تشکیل کنسرسیوم برسند و بعد از رسیدن به این ضرورت ، باید موانع تشکیل کنسرسیوم را بررسی و از بین برد .

شهریاری در پایان این گفتگو تصریح کرد :  کنسرسیوم  های تشکیل شده باید دارای فرهنگ و نظام نامه تعیین شده  باشد و به تایید اعضای کنسرسیوم برسد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"