کد خبر: ۲۶۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳

ابنا: عناصر گروه تروریستی داعش یک روزنامه نگار و خبرنگار آزاد آمریکایی که در سال ۲۰۱۲ در ادلب سوریه ربوده بودند روز سه شنبه سربریدند.

در این ویدیو «جیمز فولی» خبرنگاری که در خاورمیانه فعال بود و برای وبسایت آمریکایی «گلوبال پست» و بنگاه‌های خبری دیگر از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد ذبح می‌شود.

این ویدئو با عنوان «پیامی برای آمریکا» در پایگاه‌های اجتماعی منتشر شد و گروه تکفیری داعش اعلام کرد فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع داعش در عراق می‌کشند.

در ویدیوی منتشر شده، آقای فولی در لباسی نارنجی، کنار مردی سیاهپوش و مسلح در جایی شبیه صحرا، زانو زده است.

مرد مسلح که صورتش را هم پوشانده، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می‌زند و می‌گوید که مرگ این روزنامه نگار به خاطر حملات هوایی آمریکا علیه مواضع ما در عراق است.

همچنین عناصر تروریستی داعش در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر کردند مدعی شدند «استیون ساتلوف» خبرنگار آمریکایی را در اختیار دارند و زندگی وی به اقدام بعدی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بستگی دارد.

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد عوامل اطلاعاتی آمریکا در تلاش برای تایید صحت ویدئویی هستند که کشته شدن یک خبرنگار آمریکایی را به دست گروه داعش نشان می‌دهد.

«کیتلین هایدن» سخنگوی کاخ سفید گفت: ما ویدئویی را که ظاهرا کشته شدن جیمز فولی خبرنگار و شهروند آمریکایی را به دست داعش نشان می‌دهد مشاهده کرده‌ایم. جامعه اطلاعاتی آمریکا اکنون تلاش می‌کند هر چه سریع‌تر مشخص کند آیا این ویدئو صحت دارد یا خیر.

 









نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"