کد خبر: ۲۶۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری ستاد استقبال از مهر 93، گفت : شروع سال تحصیلی در مهر ماه را می توان به عنوان نقطه عطفی در نظر گرفت که پیرامون آن شرایط خاص ترافیکی ایجاد می شود و باید سعی شود با برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم ،مشکلات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد.

تدابیر پلیس راهور برای آغاز مهر ماه

به گزارش خبرخودرو، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری ستاد استقبال از مهر 93، گفت : شروع سال تحصیلی در مهر ماه را می توان به عنوان نقطه عطفی در نظر گرفت که پیرامون آن شرایط خاص ترافیکی ایجاد می شود و باید سعی شود با برنامه ریزی و  انجام هماهنگی های لازم ،مشکلات احتمالی  ناشی از آن به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، سرهنگ تیمور حسینی افزود : هر ساله تلاش هایی  برای کاهش مشکلات ترافیکی خاص مهرماه صورت می پذیرد و راهکارهای متناسب با این امر نیزمشخص می شود  اما در خصوص یک سری موارد مانند سرویس مدارس باید به سرعت و تا قبل از شروع سال تحصیلی تصمیم گیری شود و انتظار می رود که از روز اول مهر شرایط به صورتی روشن برای خانواده های دانش آموزان مشخص باشد و سرویس دهی به صورت کاملا فعال و شایسته صورت گیرد تا از به وجود آمدن بلاتکلیفی در خصوص تردد دانش آموزان  که موجبات استفاده از خودروهای شخصی را فراهم می کند، جلوگیری شود .

وی اظهار کرد : در خصوص وضعیت خط کشی ها و علائم نوشتاری موجود در سطح شهر باید گفت این خط کشی ها برای شرایط عادی نیز مناسب به نظر نمی رسند و قطعا در این رابطه باید اقدام عاجل و سراسری صورت پذیرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به وضعیت دوربین های سطح شهر گفت  : تعداد دوربین های غیر فعال موجود در سطح شهر نگران کننده است و باید به دلیل تاثیر فراوان این ابزار در ترغیب شهروندان به رعایت قوانین ،با همکاری شرکت کنترل ترافیک این دوربین ها به سرعت فعال گردند .

سرهنگ تیمور حسینی تصریح کرد : سیستم های هوشمند با عملکرد به دور از دخالت نیروی انسانی می توانند نقش مهمی در بازداری شهروندان از انجام تخلفات ایفا کنند به این جهت امیدواریم تا قبل از شروع  ماه مهر ،تعداد سیستم های هوشمند برنامه ریزی شده در برنامه 6 ماهه اول توسعه را تکمیل نماییم تا بتوانیم از ظرفیت کامل این مجموعه در جهت بهبود وضعیت ترافیکی شهر بهره ببریم.

وی با اشاره به موضوع آغاز طرح های عمرانی در آستانه مهر ماه ، افزود: در خصوص آغاز عملیات های عمرانی وسیع باید با احتیاط و برنامه ریزی صحیح وارد عمل شد ؛شروع عملیات عمرانی در آغاز 6 ماهه دوم سال با توجه به بار ترافیکی خاص این زمان منطقی به نظر نمی رسد و بهتر است این پروژه ها در صورت امکان به تعویق بیفتاد تا شهروندان در عبور و مرور دچار مشکلاتی افزون بر بار ترافیکی فراوان مهر ماه نباشند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت : اقدامات جزیره ای درهیچ زمینه ای نتیجه مناسبی در برنخواهد داشت بلکه  با هم افزایی و مشارکت است ،که می توان در زمینه های مختلف اتفاقات خوبی را رقم زد در خصوص کنترل شرایط ترافیکی نیز همکاری تمام ارگان های مرتبط  همراه با مدیریتی یکپارچه امری ضروری به نظر می رسد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"