کد خبر: ۲۶۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
خبرگزاری ایرنا: یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران، گفت: کاهش اندک قیمت ارزهای عمده در روزهای اخیر سبب شد، معاملات تلفن همراه در بازار در هفته جاری به کمترین میزان خود در ماههای اخیر برسد.

پیمان صادقی افزود: در هفته جاری تحت تاثیر افت اندک قیمت دلار، خریداران کمتری برای خرید تلفن همراه به بازار مراجعه کردند، هرچند بیشتر خریداران نیز به دنبال خرید گوشی های ارزان قیمت بودند.

وی اظهار داشت: هرچند که قیمت ارز اندکی کاهش یافت، اما قیمت پرفروش ترین تلفن همراه سامسونگ گالکسی اس 5 با گارانتی معتبر نسبت به چند روز گذشته، با 200 هزار ریال افزایش به 18 میلیون و 450 هزار ریال رسید و مدل گرند 2 این شرکت هم اکنون 9 میلیون و 350 هزار ریال در بازار خرید و فروش می شود.

به گفته این فعال بازار خرید و فروش تلفن، در هفته جاری تلفن سامسونگ گالکسی اس 4 با گارانتی به قیمت 13 میلیون و 800 هزار ریال به مشتریان عرضه شد و مدل مینی این گوشی نیز بدون گارانتی 9 میلیون ریال در بازار به فروش رفت، ضمن آنکه هم اکنون مدل گالکسی اس 3 این تلفن به علت عدم عرضه آن در بازار بسیار کم شده است.

صادقی افزود: علاوه بر اینکه سامسونگ خریداران زیادی دارد، هم اکنون بیشتر خریداران به دنبال خرید تلفن های شرکت هوآوی هستند به طوری هوآوی پی هفت، 11 میلیون ریال قیمت دارد و مدل پی شش آن 8 میلیون و 800 هزار ریال و مدل 610 آن بدون گارانتی 4 میلیون و 700 هزار ریال به خریداران عرضه می شود.

این فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه یادآور شد: هم اکنون آیفون 5 مدل اس 16 گیگابایت 21 میلیون و 800 هزار ریال در بازار به خریداران عرضه می شود.

وی افزود: هم اکنون تلفن ال جی، جی 3 با گارانتی 18 میلیون و 200 هزار ریال و مدل جی 2 آن در بازار 14 میلیون ریال معامله می شوند.

وی با اشاره به خبرهای مربوط به بازار دیجیتال نیز گفت: یک شرکت چینی قصد دارد یک قفل بلوتوثی را راهی بازار کند که می تواند موبایل کاربران را به یک کلید بی سیم تبدیل کند.

وی افزود: این قفل با دو سیستم OS و اندروید کار می کند و به محض اینکه کاربری به این قفل نزدیک شد، قفل گوشی تلفن همراه هوشمند به صورت اتوماتیک باز و هم اینکه از آن دور شود، گوشی قفل می شود.

از طرفی شرکت مایکروسافت اعلام کرده است قصد دارد تبلت سرفیس پرو 3 را برای نخستین بار همزمان در بازار 25 کشور جهان عرضه کند، این تبلت مایکروسافت نسبت به مدل های پیشین آن سبک و باریک شده و به نظر می رسد ششم شهریور ماه سال جاری روانه بازار شود.

صادقی در خصوص محصولات جدید شرکت نوکیا نیز اظهار داشت: این شرکت به عنوان دومین تولیدکننده تلفن همراه در جهان قصد دارد، بزودی گوشی های ارزان قیمت 19 یورویی(700 هزار ریالی) با نمایشگر رنگی 8/1 اینچی ˈنوکیا 130ˈ را وارد بازارهای جهانی کند.

شرکت نوکیا که هم اکنون تحت مدیریت مایکروسافت قرار دارد، اعلام کرده باطری این گوشی برای فایل های صوتی 46 ساعت و برای فایل های تصویری، می تواند 16 ساعت ذخیره انرژی داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"