کد خبر: ۲۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص برنامه های آموزشی در زمینه ترافیک با توجه به آغاز سال تحصیلی گفت: از اول مهر ماه با توجه به اضافه شدن حجم عظیم دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه ها و معلمان مدارس که جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر را شامل می شوند، 25 درصد به سفرهای درون شهری در تهران افزوده می شود.

پارک های آموزش ترافیک از مهر ماه آغاز به کار می کند

به گزارش  خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص برنامه های آموزشی در زمینه ترافیک با توجه به آغاز سال تحصیلی گفت: از اول مهر ماه با توجه به اضافه شدن حجم عظیم دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه ها و معلمان مدارس که جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر را شامل می شوند،  25 درصد به سفرهای  درون شهری در تهران افزوده می شود.

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو،  گفت: لازم است برای این  افزایش ناگهانی در آمار سفرهای روزانه درون شهری ، تدابیری اندیشیده شود و پیش بینی هایی صورت گیرد که یکی از این موارد ؛ توجه به مقوله آموزش شهروندان و رانندگان خودروهای عمومی و موتور سواران است .

وی در ادامه افزود: به دلیل اهمیت مبحث آموزش در بهبود بخشی به وضعیت ترافیک شهر تهران در نیمه دوم سال ، برنامه هایی در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است. از جمله آموزش 8 هزار راننده سرویس مدارس که از ابتدای شهریور تا آخر شهریور ماه؛ در حوزه "رانندگی حرفه ای و روانشناسی کودک و نوجوان " و از طریق افسران پلیس و روانشناسان عضو در انجمن اولیا و مربیان انجام می شود.

جباری زادگان در خصوص آموزش های ترافیکی به کودکان و دانش آموزان مدارس ابتدایی بیان داشت: در این آموزش ها که به صورت غیر مستقیم  و در قالب نمایشی به انجام می رسد ، 22 گروه نمایشی ما در 22 منطقه از شهر تهران به ارائه نمایش های طنز و موزیکال  با مضمون آموزه های ترافیکی پرداخته که این آموزش ها با مشارکت دانش آموزان همراه می شود و در پایان سوالاتی از آنها پرسیده شده  و به برندگان جوایزی اهدا می شود .

وی در ادامه افزود : تمامی مدارس ابتدایی در تهران حداقل یک نوبت در سال میزبان گروه های آموزشی ما هستند و همه ساله نمایش های ترافیکی ما با موضوعات و سوژه های تازه تر آماده ارائه به دانش آموزان خواهد بود . نکته ای که در این ارتباط باید بگویم اینکه ؛ می توان ادعا کرد نزدیک به 800 هزار نفر از دانش آموزان شهر تهران ( با درنظر گرفتن مهد کودک ها و کودکستان ها ) از این آموزش ها بهره مند می شوند.

جباری زاگان در خصوص برنامه پارک های ترافیک خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی ، در  13 پارک آموزش ترافیک نیز سال جدید آموزشی شروع می شود .این پارک ها همه ساله میزبان گروه های عظیمی از دانش آموزان است که به آن  مراجعه می کنند و آموزش های نظری و عملی در زمینه ترافیک را فرا می گیرند . این پارک آموزشی را می توان به مثابه دانشگاهی برای کودکان تلقی کرد که می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی ترافیک داشته باشد.

وی در خصوص لزوم توجه به آموزش ها برای بزرگسالان نیز گفت: با در نظر گرفتن موثرتر بودن آموزش ها برای کودکان، نمی توان از اهمیتی که ارائه آموزش ها برای بزرگسالان می تواند داشته باشد غافل ماند . به همین جهت ما در برنامه های آموزشی خود ، آموزش 40 هزار راننده تاکسی و 4 هزار راننده اتوبوس را در دستور کار قرار داده ایم .

جباری زادگان در خاتمه  خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر که با همکاری پلیس راهور در حال انجام آن هستیم ، برخورد با رانندگان خاطی موتور سیکلت هاست . در این اقدام، با توجه به نقش موتور سیکلت سواران در داشتن بیشترین آمار بی انظباطی ترافیکی ، مدارک راننده خاطی ضبط شده و راکبان این موتور ها برای باز پس گرفتن مدارک خود باید در کلاس آموزشی که نصفه روز برگزار می شود شرکت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"