کد خبر: ۲۶۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ،مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به نظر موکد مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصادی در کشور ،گفت : یکی از راه های توسعه اقتصادی در کشور تمرکز بر صنعت خودرو و تولیدات مرتبط با آن می باشد و راه اندازی قطب سوم خودروسازی کشور در راستای همین توسعه اقتصادی است.

چابهار قطب سوم خودروسازی کشور می شود

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به نظر موکد مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصادی در کشور ،گفت : یکی از راه های توسعه اقتصادی در کشور تمرکز بر صنعت خودرو و تولیدات مرتبط با آن می باشد و راه اندازی قطب سوم خودروسازی کشور در راستای همین توسعه اقتصادی است.

حامدعلی مبارکی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : برنامه‌ریزان اقتصادی کشور با این توجیه که منطقه آزاد چابهار از مزیت‌های بی‌نظیری در بخش حمل‌ و ‌نقل و ترانزیت برخوردار است منطقه مذکور را به‌عنوان قطب دومین صنعت بزرگ کشور قرار داده‌اند این در شرایطی است که قطب سوم خودروسازی پیش از این قرار بود در استان اصفهان و یا خوزستان شکل بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت : در مورد مزایای منطقه آزاد چابهار برای شکل‌گیری دو قطب خودرو و پتروشیمی می‌توان گفت که برخی موقعیت مکانی و جغرافیایی این منطقه را با منطقه آزاد فرودگاهی دبی که به عنوان منطقه آزاد برتر آینده در خاورمیانه شناخته شده مقایسه می‌کنند اما این دو منطقه از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت به‌نظر می‌رسند. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که منطقه آزاد فرودگاهی دبی تاکنون توانسته خود را از نظر جهانی به‌صورت یک « ‌هاب» مهم تجاری حفظ کند و به‌عنوان پل ارتباطی آسیا، اروپا و آفریقا مطرح باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خصوص مزایای اجرای این پروژ برای شهرستان چابهار و استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد :اجرای این پروژه حلقه اصلی و تکمیل کننده فعالیت های توسعه ای در منطقه آزاد چابهار و بندر شهید بهشتی است که باوجود مصوب شدن در دولت های قبلی تاکنون به سرانجام نرسیده است همچنین خودروسازی در چابهار می تواند علاوه بر صرفه اقتصادی به ایجاد اشتغال در این مناطق هم کمک شایانی کند.

مبارکی با تاکید برنگاه ویژه دولت یازدهم به استان سیستان و بلوچستان بویژه منطقه راهبردی چابهار به عنوان نگین توسعه محور شرق خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد شکوفایی و نقش آفرینی منطقه آزاد چابهار و همچنین شهرستان ها و استان های همجوار در محور شرق کشور خواهیم بود.

وی با در پایان با اشاره به موضوع تکمیل خط آهن چابهار- زاهدان- مشهد که مراحل اجرایی آن در دولت یازدهم رسما آغاز شده تصریح کرد: بهره برداری از این راه آهن علاوه بر تامین نیازهای منطقه و نیازهای فرامنطقه ای کشورهای همسایه از جمله افغانستان و کشورهای آسیای میانه، موجب فعال شدن کریدور بین المللی شمال و جنوب خواهد شد این کریدور مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است و در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر می باشد که این امر نیز می تواند امتیاز مثبتی برای قطب سوم خودروسازی کشور تلقی گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"