کد خبر: ۲۶۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرمایه گذاری در صنعت خودرو گفت: همواره یکی از مهمترین منابعی که در حوزه اقتصادی و همچنین در صنعت خودرو می توان به کار گرفت که سبب رشد و توسعه اقتصادی آن کشور می شود، سرمایه گذاری خارجی است.

سرمایه گذاری در صنعت خودرو ، سبب توسعه و تنوع این صنعت است

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرمایه گذاری در صنعت خودرو گفت: همواره یکی از مهمترین منابعی که در حوزه اقتصادی و همچنین در صنعت خودرو می توان به کار گرفت که سبب رشد و توسعه اقتصادی آن کشور می شود، سرمایه گذاری خارجی است.

عباسپور در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو افزود: صنعت خودرو به عنوان صنعت مادر شناخته می شود ، بنابر این هنگامی که این صنعت فعال باشد ، می توانیم تاثیر گذاری آن را در بخش های دیگر شاهد باشیم. لذا چنانچه در حوزه صنعت خودرو سرمایه گذاری صورت پذیرد ، این سرمایه گذاری می تواند در جهت توسعه صنعت خودروسازی، تنوع محصولات و همچنین در جهت ارتقاء کیفیت محصولات، تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع چنانچه بخواهیم در زمینه صنعت خودرو سرمایه گذاری کنیم ، می بایست ازآن استقبال کرده و در این راستا با همفکری و بهره مندی از تجربیات کشورهای دیگر و همچنین استفاده از منابع مالی دیگران و ظرفیت های کارشناسی ، فن آوری و به کار گیری منابع علمی، پیشرفت به سزایی را در این صنعت شاهد باشیم.

عباسپور در رابطه با سختگیرانه تر شدن شاخص کیفیت خودروها گفت: در کمیسیون مشترکی که من نیز عضو آن بودم ، قانونی وجود دارد که خودروسازان وظیفه دارند در زمینه ارتقا کیفیت محصولات خود اقدام کنند و هر 3 ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی گزارش دهند.در این زمینه اقداماتی صورت گرفته ، اما آنچه مورد انتظار مجلس بود ، اتفاق نیفتاده است.

وی در رابطه با بحث تحقیق و تفحص گفت : تمامی مراحل آن در مجلس طی شده و از حوزه مجلس گذشته و به قوه قضاییه ارجاع داده شده است تا از آن طریق پیگیری شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درپایان درخصوص بنزین غیر استاندارد تولید شده گفت: نظر دولت کنونی بر کاهش تولید داخلی و افزایش واردات بنزین است در حالی که در دولت گذشته در حدود 70 تا 75 میلیون لیتر بنزین مورد نیاز کشور در داخل تولید می شد. واقعیت این است که در شرایطی که شدت وحدت تحریم بسیار بالا بود و یکی از تهدیداتی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران صورت می گرفت ، عدم فروش بنزین بود ، اگر در آن برهه از زمان، این حجم از بنزین تولید نمی شد ، قطعا کشور با فاجعه بزرگی مواجه می گردید، لذا دولت نهم و دهم در این زمینه پیش بینی های لازم را به عمل آورد و در این زمینه دشمن خلع سلاح شد. البته این نکته حائز اهمیت است که می بایست نسبت به ارتقا کیفیت بنزین تلاش بیشتری داشته و با بهترین کیفیت آن را تولید کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"