کد خبر: ۲۶۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهرتهران گفت : برای مبارزه با آلودگی محیط زیست ، خودروها باید به سمت هیبریدی و برقی شدن پیش بروند .

خارج کردن خودروهای فرسوده باید از برنامه های دولت باشد

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهرتهران گفت : برای مبارزه با آلودگی محیط زیست ، خودروها باید به سمت هیبریدی و برقی شدن پیش بروند .

سرخو در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : خودروهای فرسوده شامل، موتور سیکلت ،  مینی بوس ، اتوبوس و تاکسی هایی می شوند  که عمرشان از متوسط عمر ناوگان مربوطه گذشته است  ، ضمن آن که برخی از خودروهای شخصی نیز جزو خودروهای فرسوده محسوب می شوند .

وی اظهار داشت : علاوه بر خودروهای فرسوده بسیاری از خودروهایی که مصرف سوخت بالایی دارند با توجه به سوخت مصرفی خود  می توانند تاثیر مستقیمی در افزایش آلودگی محیط زیست داشته باشند .

وی تصریح کرد : برای کمک به کاهش آلودگی محیط زیست ، اعضای کمیسون حمل و نقل وعمران  شورای شهر تهران در طی چشم انداز 5 ساله ، جایگزینی خودروهای هیبریدی و برقی را به جای خودروهای بنزینی در سطح شهر درنظر دارند و تا به امروز اقداماتی نیز در این زمینه شده است .

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران  افزود : خودروهای هیبریدی علاوه بر تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی محیط زیست می تواندند سبب ذخیره سازی سوخت نیز بشوند .

وی گفت : علاوه بر ورود خودروهای هیبریدی در سطح شهر به قصد کاهش آلودگی محیط زیست ،  توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی محیط زیست داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد :  متاسفانه در توسعه و افزایش خطوط مترو در طی این سال ها پیشرفت قابل ملاحظه ای مشاهده نشده است طبق برنامه ریزی های انجام گرفته سالانه در حدود 30 الی 50 کیلومتر افزایش خطوط مترو در نظر است  در حالی که  تا به امروز این افزایش تنها 7 کیلومتر در سال بوده است .

سرخو اظهار داشت : خارج کردن خودروهای فرسوده و نوسازی آن ها  باید از برنامه های دولت باشد .

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در پایان این گفتگو تصریح کرد . : شاید در آینده به خودروهایی که  تاثیر بیشتری در آلودگی محیط زیست دارند عوارض تعلق گیرد .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"