کد خبر: ۲۶۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
استفساریه مجلس در خصوص عملکرد شورای رقابت

کمیسیون صنایع و معادن راضی به ضرر شرکتهای خودروساز نیست

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارائه استفساریه ای در خصوص عملکرد شورای رقابت به صحن علنی مجلس خبر داد و گفت : با توجه به وضعیتی که در ارتباط با صنعت خودرو وجود دارد مقرر گردید تا نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن استفساریه ای را در خصوص عملکرد شورای رقابت تقدیم صحن علنی مجلس نمایند .

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : البته محتوای این استفساریه شامل این مطلب است که آیا شورای رقابت می تواند قیمت گذاری نموده یا اینکه باید دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را تدوین نماید .

وی تاکید کرد : این استفساریه با هدف بازگشت شورای رقابت به وظایف اصلی این شورا که تدوین دستورالعمل است ارائه می شود.

وی اظهار داشت : متاسفانه امروز وضعیتی برای صنعت خودرو و قیمت ها ایجاد شده که نه مردم و نه خودروساز هیچ کدام سودی دریافت نمی کنند و در حال ضرر و زیان هستند و باید هر چه سریعتر این وضعیت ساماندهی شود.

وی با اشاره به ارائه مستندات کمیته سه نفره کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بازنگری در قیمت خودرو افزود : به جهت همزمانی تعطیلات مجلس و خودروسازان یکسری از این مستندات و مدارک باید از شرکتهای خودروساز دریافت می گردید که این امر موجب تاخیر در این ارتباط شد.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برخی از این مستندات شامل قطعات بکار رفته در خودروها و قیمت آنها است زیرا بر اساس گزارش تحقیق و تفحص هزینه قطعات دریافتی از قطعه ساز با هزینه ای که این قطعات در خودروها محاسبه و به فروش می رسد تفاوت دارد که در صورت مشخص شدن این مساله قطعا در قیمت خودروها تاثیر خواهد گذاشت.

بیاتیان افزود : کمیسیون صنایع و معادن راضی به این نیست که شرکتهای خودروساز متضرر شوند بلکه به دنبال آن است که هم مردم  ضرر نکند و هم خودروسازان سود کسب کنند منتهی سود منطقی و قانونی را در این جریان  کسب شود.

وی همچنین با اشاره به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان در خصوص رفتار نمایندگان درخصوص  صنعت خودرو و هجمه به این صنعت گفت : این اظهارات و استدلالات اصلا صحیحی نیست نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن معتقدند که فرمول استفاده شده در شورای رقابت فرمول نادرستی است و باید نسبت به تجدید نظر در این فرمول اقدام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"