کد خبر: ۲۶۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳

کیفیت و قیمت رقابتی ، ضامن حضور خودروهای ایرانی در بازارهای جهانی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی با اشاره به لزوم توجه به کیفیت در تحقق اهداف صنعت خودرو گفت : چنانچه تولیدات خودروسازان از قیمت و کیفیت رقابتی برخوردار باشند امکان تحقق اهداف این صنعت و توسعه صادرات خودرو فراهم خواهد شد.

محسن بیگلری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با بیان اینکه قطعا کیفیت و قیمت رقابتی ضامن حضور محصولات ایرانی در بازارهای جهانی است، افزود  : در صورتی که خودروسازان به این دو مولفه مهم توجه کنند قطعا آینده رو به رشدی را  خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به سختگیرانه تر شدن شاخص کیفی خودروها اظهار داشت : قطعا این مساله در افزایش کیفیت خودروها تاثیرگذار خواهد گذاشت .

وی همچنین بخشی از آمار تصادفات جاده ای را ناشی از عدم کیفیت خودروها دانست و گفت : برای کاهش امار موجود باید کیفیت خودروها افزایش یابد و در این راستا روند کیفی خودروها مورد ارزیابی و نظارت درستی قرار گیرد  تا نسبت به این مساله مهم حرکت بیشتری شده و کیفیت خودروها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط شورای رقابت برای افزایش قیمت ، افزایش کیفیت خودروهای داخلی است ، تصریح کرد : البته افزایش 100 درصد کیفیت خودروها در شرایط حاضر ممکن نیست اما قطعا این امکان و توانایی برای ارتقاء بیشتر کیفی خودروهای داخلی فراهم است.

وی با اشاره به چشم انداز توسعه صنعت خودرو در افق 1404 بر لزوم حمایت دولت از صنعت خودرو تاکید کرد و گفت  : تا زمانی که همزمان با رشد کمی تولید ، کیفیت خودروها افزایش نیابد قطعا اهداف سند توسعه صنعت خودرو ممکن نخواهد شد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : امید است با تلاش و حمایت مسئولان اهداف ترسیم شده در افق 1404 صنعت خودرو و کسب رتبه های جهانی و منطقه ای توسط خودروسازان ایرانی محقق شود .

وی افزود : البته با روند کنونی امکان تحقق این مساله بعید است اما با توجه به توانمندی خودروسازان داخلی چنانچه شرکتها عزمشان را جزیم کنند مسلما این مهم دست یافتنی است و مشکلی در این ارتباط  وجود ندارد.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به قیمت محصولات صادراتی در مقایسه با قیمت آنها در داخل ، گفت : امروز بسیاری از مردم نسبت به این مساله نگران و معترض هستند به همین جهت باید در این ارتباط شفاف سازی شود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر گاها قیمت خودروهای صادراتی 40 درصد پایین تر از قیمتی است  که در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار می گیرد بنابراین خودروسازان باید در این ارتباط شفاف سازی کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"