کد خبر: ۲۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوس رانی با توجه به فرسودگی ناوگان کنونی گفت: با توجه به این امر که در شهر تهران سالانه هزار دستگاه اتوبوس، دچار فرسودگی می شود ، نیاز به جایگزین کردن اتوبوس نو ، یکی از مباحثی است که همواره مطرح است.

شهر تهران نیازمند 12 هزار دستگاه اتوبوس است

به گزارش خبرخودرو، معاون آموزش معاونت  حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در خصوص ضرورت نوسازی ناوگان اتوبوس رانی با توجه به فرسودگی ناوگان کنونی گفت: با توجه به این امر که در شهر تهران سالانه هزار دستگاه اتوبوس، دچار فرسودگی می شود ، نیاز به جایگزین کردن اتوبوس نو ، یکی از مباحثی است که همواره مطرح است.

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی 6 هزار و پانصد دستگاه اتوبوس در ناوگان خود دارد که به طور متوسط روزانه 5 هزار دستگاه آن مشغول خدمت رسانی به شهروندان است .

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن جمعیت شهر تهران و با توجه به استاندارد جهانی در زمینه نسبت تعداد اتوبوس به جمعیت ؛ (هر یک میلیون نفر، یک 1000 دستگاه اتوبوس)، شهر تهران نیازمند 12 هزار دستگاه اتوبوس بوده و می بینیم که تا این مطلوب هنوز خیلی فاصله داریم. 

شهرام جباری زادگان در خصوص عدم اجرای وعده های داده شده در زمینه بودجه بخش حمل و نقل گفت: به دلیل  عدم اجرای وعده ها در زمینه بودجه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ؛ ناوگان حمل ونقل دچار فرسودگی شده است . با توجه به در پیش داشتن اول مهر(آغاز سال تحصیلی جدید) و در راستای استفاده از تمام ظرفیت های ناوگان اتوبوسرانی ، 450 دستگاه اتوبوس فرسوده که نیاز به تعمیرات داشته اند ، مورد بازدید و تعمیر قرار گرفته اند. این برنامه در راستای تدابیر مدیریتی در سازمان بوده تا بتوانیم از امکانات موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم .

وی در ادامه افزود : روند تعمیرات زیر نظر کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی انجام شده و از اقلام ساخت داخل برای این کار استفاده می شود.

جباری زادگان گفت: تا  آخر سال قرار است تعداد 500 دستگاه اتوبوس دو کابینه انبوه بر (بی آر تی)به ناوگان اتوبوسرانی وارد شود البته این اقدام در دو فاز انجام خواهد شد ؛ تعدادی در اول مهر و تعداد دیگر در طول نیمه دوم سال .

جباری زادگان خاطر نشان کرد : در صورت تحقق ورود  500 دستگاه اتوبوس دو کابینه به ناوگان اتوبوسرانی، این اتوبوس ها معادل 1000 دستگاه کارایی خواهند داشت.

وی در خاتمه در خصوص انتظار این معاونت از دولت  گفت : این انتظار از دولت محترم وجود دارد که در خصوص انجام عملیات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به وعده های داده شده عمل کند و از ناوگان حمل و نقل و شهروندان تهرانی در جهت داشتن  یک ناوگان حمل و نقل شهری نو حمایت به عمل آورد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"