کد خبر: ۲۶۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تقویت تولید داخل ، تنها راه نجات صنعت خودرو کشور است ، اظهار داشت : هر گونه حرکت در جهت اصلاح ساختار و روش های تولید و افزایش راندمان و بهره وری می تواند صنعت خودرو را سود آور نماید این در حالی است که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

تقویت تولید ، راه نجات صنعت خودرو کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه تقویت تولید داخل ، تنها راه نجات صنعت خودرو کشور است ، اظهار داشت : هر گونه حرکت در جهت اصلاح ساختار و روش های تولید و افزایش راندمان و بهره وری  می تواند صنعت خودرو را سود آور نماید این در حالی است که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

محسن رزم خواه در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : باید مجموعه اتفاقاتی بیفتد تا صنعت خودرو کشور از وضعیت کنونی نجات یابد.

وی ضمن تاکید بر حمایت دولت از صنعت خودرو ، تصریح کرد : حمایت صحیح دولت از صنعت خودرو، باید در جهت ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو باشد به طوری که شرکتها در این جریان محصولاتی با تکنولوژی و دانش فنی جدید تولید کنند .

وی افزود : البته با سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه نیز شرایطی برای خودروسازان فراهم خواهد شد تا در بازارهای داخلی و خارجی رقابت نمایند.

وی با اشاره به اینکه  رفع مشکلات صنعت خودرو مستلزم  فکری اساسی در این راستاست اظهار داشت : با توجه به اینکه هزینه های سربار شرکتهای خودروساز به دلیل وجود تکنولوژی های قدیمی روبه افزایش است مسلما در این شرایط  قیمت های فعلی نیز توجیه منطقی نخواهند داشت.

این فعال صنعت قطعه سازی کشور با اشاره به افزایش قیمت خودرو ،این افزایش را راهکاری بر حل مشکلات مقطعی خودروسازان اعلام کرد و افزود :  افزایش قیمت و برنامه ریزی محدود نیز به طور مقطعی می توانند درصد کمی از مشکلات این صنایع را جبران نماید هر چند  رفع این مشکلات نیازمند برنامه ریزی کلان است.

رزم خواه تصریح کرد : در شرایطی که عواملی دخیل در قیمت خودرو  مانند مواد اولیه ،حقوق و دستمزد و هزینه سربار نشان از عدم کاهش آنها در صنعت خودرو است بنابراین بسیار دور از ذهن است که با چنین وضعیتی امکان کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان وجود داشته باشد چون این قیمت ها به طور مداوم در حال افزایش است.

وی گفت : در حال حاضر پرداختن به مشکلات و موانع تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی و  اصلاح زیر ساخت ها ،هر یک از جایگاه و اهمیت خاصی در صنعت خودرو برخوردار است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"