کد خبر: ۲۶۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل ندای معلولان ایران گفت : از ابتدای مرداد ماه هزینه رفت و آمد معلولین کاهش پیدا خواهد کرد .

نیاز به افزایش ناوگان در پایانه ویژه حمل و نقل معلولین و جانبازان

به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل ندای معلولان ایران گفت : از ابتدای مرداد ماه هزینه رفت و آمد معلولین کاهش پیدا خواهد کرد .

محمود کاری در گفتگو با خبرنگارخبر خودرو افزود : بعد از رایزنی 5 ساله بین سازمان های مردم نهاد حوزه معلولین و جانبازان و سازمان شهرداری تهران سرانجام در اسفند ماه 91 پایانه حمل و نقل ویژه معلولین و جانبازان در نزدیک میدان آزادی در منطقه طرشت در سطح شهر تهران ایجاد شد .

وی اظهار داشت : روزانه این پایانه به 400 نفر از معلولین و جانبازان خدمات ارائه می دهد و هزینه رفت و آمد برای این عزیزان از هر نقطه به نقطه دیگر شهر 7000 تومان است اما در اواخر تیر ماه طبق دستور جلسه ای که با معاونت حمل و نقل سازمان شهرداری تهران و سازمان مردم نهاد تشکیل شد هزینه رفت و آمد معلولین از ابتدای مرداد ماه به 1000 تومان کاهش پیدا کرد .

وی تصریح کرد : به تناسب جمعیت شهرتهران تعداد معلولین و جانبازان زیاد است و بنا بر استاندارد و مطالعات بین الملل 10درصد از جمعیت دارای معلولیت است وسازمان شهرداری به طرق مختلف تلاش می کند خدمات بهتری را در جهت حمل ونقل عمومی به این شهروندان ارائه دهد .

وی در راستای کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده گفت : از لحاظ کمیت تعداد ناوگان به حد حساب نرسیده و نیاز به افزایش ناوگان احساس می شود ، اما از لحاظ کیفی سطح ناوگان به نسبت خوب است .ماشین ها مجهز به بالابر و معلولی که ضایعه نخاعی دارد و روی صندلی چرخ دار قرار می گیرد ، به راحتی بدون آن که دچار آسیب شود روی بالا بر با ایمنی کامل قرار گرفته و می تواند وارد خودرو شود .

رئیس هیت مدیره و مدیرعامل ندای معلولان ایران در ادامه گفت : بعضی از این عزیزان دارای خودروی شخصی هستند که به کمک  سازمان های مردم نهاد ، وزارت های مسؤل مانند راهنمایی و رانندگی وسازمان شهرداری خودروی این عزیزان دارای پلاک ویژه و بدون مشکلات موانع طرح ترافیک می توانند در سطح شهر تردد داشته باشند .

وی خاطر نشان کرد: به علت کم بود ناوگان خدمات دهی برای سرویس رفت و آمد بیشتر برای معلولین و جانبازانی است که از صندلی چرخ دار استفاده می کنند .

محمود کاری در پایان این گفتگو اظهار داشت : تنها معاونت حمل و نقل  سازمان شهرداری خدمات دهی به سرویس رفت و آمد این عزیزان را به عهده دارد ، ضمن آن که چند شرکت شخصی خدماتی را در جهت سرویس بهتر رفت و آمد این عزیزان با دریافت هزینه بالاتر ارائه می دهند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"