کد خبر: ۲۶۵۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو،رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: کارمزد جایگاه های سی ان جی ریشه در نوع قیمت گذاری و نحوه ارائه خدمات کمی و کیفی در جایگاه ها دارد.

افزایش کارمزد جایگاه های سی ان جی مسکن مقطعی است

به گزارش خبرخودرو،رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: کارمزد جایگاه های سی ان جی ریشه در نوع قیمت گذاری و نحوه ارائه خدمات کمی و کیفی در جایگاه ها دارد.

اردشیر دادرس در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود:اگر به دنبال افزایش ظرفیت جایگاه های سی ان جی بوده و بخواهیم از نظر کیفی خدمات جایگاه ها را از درجه 2 و3 به درجه یک برسانیم می بایست کارمزد قابل توجهی در جایگاه ها تعریف کنیم تا بتوان از طرف بخش خصوصی حمایت های لازم ، دریافت شده و برای ورود به سمت ایجاد جایگاه ها به صورت زنجیره ای تلاش کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش کارمزد ها به عنوان مسکن های مقطعی محسوب شده و توجیه اقتصادی ندارد.این کارمزد ها لازم ولی کافی نیست ، زیرا نرخ پایین این کارمزدها به ویژه در جایگاه هایی که در کلانشهرها فعالیت می کنند ، سبب دلسردی بخش خصوصی و جایگاه داران و کم توجهی به این صنعت می گردد.

دادرس با اشاره به لزوم در نظر گرفتن بسته های حمایتی دولت تصریح کرد : از طرف دیگر دولت با در اختیار گذاشتن زمین مناسب از سوی شهرداری و سازمان های دیگر، سبب توسعه این صنعت می شود. در صورتی که در کنار افزایش کار مزدها ، بسته های حمایتی- تشویقی در نظر گرفته شود، باعث ترغیب سرمایه گذاران در بخش خصوصی شده و از این طریق می توان فاصله این صنعت را با استاندارد های روز دنیا از نظر تعداد و کیفیت جایگاه کاهش داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی کشور درپایان در رابطه با این بسته های حمایتی افزود: رایگان بودن کاربری زمین های تجاری در داخل جایگاه ها ، تبلیغات و بیلبورد رایگان در داخل جایگاه ها، معافیت از مالیات و بیمه تامین اجتماعی ، سوبسید ویژه برای هزینه های آموزشی و آموزش فنی حرفه ای از این قبیل بسته های حمایتی محسوب می شود که در صورتی که این بسته های حمایتی برای جایگاه ها تعریف شود ، سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری تشویق می گردند و در غیر این صورت کسی راغب نیست در این صنعت سرمایه گذاری کند، زیرا برگشت سرمایه بسیار پایین و بین 2 تا 4 درصد است.

دادرس در پایان افزود: مشوق های مالی و آلترناتیو ها وتعریف راهکارهای جدید ، باعث رسیدن به شاخص های نسبی روز دنیا در زمینه کمیت و کیفیت جایگاه های سی ان جی می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"