کد خبر: ۲۶۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت : مطالعاتی مربوط به احداث خطوط ویژه اتوبوسرانی به نام خطوط ویژه زیر بی آر تی در دست اقدام است .

مطالعه و برنامه ریزی احداث 10 خط ویژه زیر بی آر تی

 به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت : مطالعاتی مربوط به احداث خطوط ویژه اتوبوسرانی به نام خطوط ویژه زیر بی آر تی در دست اقدام است .

سنندجی در گفتگو با خبرنگار خودرو افزود : در تهران هشت خط  بی آر تی  فعالیت دارد و در حال حاضر مطالعه احداث دو خط دیگر در بزرگراه صدر و نیایش در دست اقدام است که تا پایان سال باید افتتاح شود که با  اجرای این دو طرح ،  خطوط  بی آر تی تهران تکمیل می شود .

وی  ضمن اشاره به پروژه اتوبان صدر در رابطه با تاخیر این پروژه اظهار داشت : علت به تاخیر افتادن این پروژه ناتمام ماندن مطالعات آن است . این خط باید قاعدتا شمال شرق تهران را به شمال غرب تهران وصل کند و در حال حاضر این پروژه در جهت مسیر یابی است .

وی در راستای تاثیر افزایش خطوط ویژه  بی آر تی بر کاهش ترافیک تصریح کرد : افزایش این خطوط باعث کاهش ترافیک خواهد شد زیرا در حال حاضر با هشت خط بی آر تی که در حال فعالیت هستند بیش از دو میلیون مسافر در روز جابه جا می شود در واقع این هشت خط معادل با بقیه خطوط در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت دارد که می تواند تاثیر بسیار بالایی بر روند کاهش ترافیک داشته باشد .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ضمن اشاره به استقبال مطلوب شهروندان از خطوط ویژه  بی آر تی  گفت : در حال حاضر قصد افزایش قیمت ها وجود ندارد ، در صورت قصد افزایش قیمت ها ابتدا پیشنهاداتی با شورای شهر مطرح می شود سپس بعد از بررسی کارشناسی در شورا اقدامات لازم صورت می گیرد .

وی در ادامه گفت : افزایش خطوط ویژه بی آر تی می تواند باعث گرایش بیشتر شهروندان به سوی ناوگان حمل و نقل و عمومی شود .ضمن آن که  استقبال شهروندان از این  خطوط می تواند تا حدودی متفاوت از ارزیابی اولیه باشد به عنوان مثال در پروژه بزرگراه امام علی پیش بینی  اولیه برای استقبال از خطوط ویژه  بی آر تی در حدود 25 هزار نفر در شبانه روز بود اما در هفته ابتدایی این استقبال از مرز 35هزار نفر گذشت .

سنندجی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد : در تهران مطالعاتی به نام خطوط ویژه یا خطوط ویژه زیر بی آر تی در دست اقدام است .سرعت این خطوط از خطوط عادی بالاتر و از خطوط بی آر تی پایین تر است که در حال حاضر مطالعه و برنامه ریزی ده خطوط زیر بی آر تی یا ویژه در دست اقدام است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"