کد خبر: ۲۶۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
تسنیم: منابع خبری در باره عید فطر امسال اعلام کردند که فردا دوشنبه در برخی از کشورهای منطقه و اروپا عید سعید فطر است.

به گزارش پایگاه خبری جفرا نیوز؛‌ فردا دوشنبه برای مسلمانان کشورهای مصر و یمن و ترکیه و ایتالیا و فرانسه عید سعید فطر و اول شوال سال 1435 هجری قمری است.

دار الافتاء شرعی در کشور یمن هم امروز یکشنبه اعلام کرد: امروز مکمل ماه مبارک رمضان است و فردا دوشنبه اول ماه شوال و اولین روز از روزهای عید سعید فطر است.

در کشور مصر هم از نظر علوم فلکی اعلام شده است که یکشنبه 29 ماه مبارک رمضان است و از این رو این روز متمم ماه مبارک رمضان بوده و روز دوشنبه هم اولین روز از ماه شوال و اولین روز از ایام عید سعید فطر خواهد بود.

از سوی دیگر جمعیت اسلامی ائمه و رهبران دینی ایتالیا هم با صدور بیانیه‌ای روز دوشنبه را اولین روز از روزهای عید فطر و اغاز ماه شوال دانسته است.

این جمعیت با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این تصمیم جمعیت براساس برنامه ای که برای تعیین آغاز ماه های قمری در نظر گرفته شده اعلام شد، از این رو براساس علوم قعی نجومی و فلکی آغاز ماه قمری شوال و اولین روز از روزهای عید فطر اعلام می گردد.

شورای اروپایی صدور فتوا و مطالعات علمی و مذهبی هم ضمن تایید این نظر جمعیت اسلامی ائمه و رهبران دینی ایتالیا فردا دو شنبه را اولین روز عید فطر اعلام کرد.

اتحادیه سازمان های اسلامی ( یو او ای اف ) فرانسه هم با صدور بیانیه ای فردا دوشنبه را برای مسلمانان این کشور اولین روز از ماه شوال تعیین و عید سعید فطر دانسته است.

از سوی دیگر امروز برای بسیاری از کشورهای عربی به منزله آخرین روز از ماه مبارک رمضان مشروط به استهلال پیش از غروب آفتاب و احراز رویت هلال ماه شوال در شب جاری است که نام این کشورها به قرار ذیل است: پادشاهی عربستان سعودی، کویت، امارات ، عراق، قطر، سوریه, لیبی ، سودان ، بحرین، سلطان نشین عمان ، لبنان، الجزائر، مغرب، تونس، اردن و فلسطین اشغالی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"