کد خبر: ۲۶۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
ایسنا: پس از آنکه سفارت روسیه در لندن اعلام کرد تصویری که به صورت گسترده به عنوان دختر پوتین استفاده می‌شود، در واقع تصویر فرد دیگری است حرف و حدیث‌ها در مورد دختران پوتین و مخفیگاه آنها بالا گرفت.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مداخله‌های دیپلماتیک زمانی آغاز شد که داستان فرار ماریا پوتین، دختر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از هلند مطرح شد.

پپیش از این درخواست‌هایی از ماریا و شریک زندگی‌اش که یک هلندی است و به عنوان مدیر اجرایی یک شرکت مشاوره روس کار می‌کند، برای ترک هلند مطرح شده بود.



 
پیش از این تصویری از ماریا در کنار پدر و مادرش در مسکو منتشر شده بود اما الکسی دوبرینسکی، سخنگوی مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن، رسانه‌ها را به غیرحرفه‌ای بودن متهم کرده و تاکید داشت که این تصویر ماریا نیست بلکه مربوط به حضور پوتین در کمپین انتخاباتی‌اش در میان جوانان است.

بلاگرها نیز اعلام کردند که تصویر منتشر شده در واقع داریا زاخاروا، 34 ساله، وکیل و رئیس یک دپارتمان مربوط به آژانس دولتی جوانان روسیه است.

اگرچه این تصویر در سراسر جهان به عنوان دختر پوتین منتشر شده اما ته نوماد، وبلاگ نویسی معروف تاکید دارد که این فرد اصلا دختر پوتین نیست.

سخنگوی سفارت با تاکید بر اینکه این تصویر مربوط به ماریا نیست با این حال تصویری از دختر پوتین ارائه نکرده و حرفی از زندگی احتمالی وی در هلند مطرح نمی‌کند.

سخنگو در گزارشی که در آژانس خبری نووستی منتشر شد، آمده است: استفاده از این تصویر خصمانه است و باعث ایجاد تحریکاتی می‌شود.

وی همچنین نسبت به نادرست جلوه دادن حقایق درباره روسیه و سیاست‌های دولت مسکو هشدار داد و گفت: روابط میان روسیه و غرب از پایان جنگ سرد به خاطر بحران اوکراین و سقوط هواپیمای مالزیایی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

همچنین انتشار تصویر زنی در پارک که ادعا می‌شود ماریا پوتین است نیز باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر روش پوتین در عدم حضور دو دخترش در انظار عمومی مطرح شود.

ولادیمیر پوتین در طول 14 سال ریاست جمهوری و نفوذ خود بر کشور هیچگاه اجازه نداد تا ماریا 29 ساله و اکاترینا 28 ساله در انظار عمومی حاضر شوند.

شهردار شهر هیلورسام در یک مصاحبه رادیویی از ماریا پوتین خواسته بود تا هلند را ترک کند و البته بعدا به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"