کد خبر: ۲۶۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
خبرگزاری فارس: نخستین اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی حاکی از آن است که این هواپیما با یک موشک مورد حمله قرار گرفته و سرنگون شده است.

به نقل از شبکه سی بی اس، مقامات اروپایی اعلام کردند که اطلاعات جعبه سیاه پرواز «ام اچ 17» خطوط هوایی مالزی که چندی پیش با 298 مسافر سقوط کرد، نشان می‌دهد که این هواپیما توسط یک حمله موشکی منهدم شده است.

اطلاعات ناشی از این جعبه سیاه به «تقلیل فشار گسترده مواد منفجره» در بدنه هواپیما که مورد هدف یک گلوله انفجاری قرار گرفته بود، اشاره می‌کند.

طبق این گزارش، این اطلاعات با تصویری از یک قطعه از لاشه هواپیما هماهنگی دارد که نشانه‌های واضحی از صدمات ناشی از خسارات ترکش را نشان می‌دهد.

این موشک احتمالاً درست در سمت راست هواپیما منفجر شده است و ترکش‌های آن به هواپیما برخورد کرده است و در نهایت هواپیما از قسمت چپ سرنگون شده است.

مقامات آمریکایی تأکید دارند که استقلال‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین مسوول سرنگونی این هواپیمای مسافربری که حامل 298 مسافر بود، هستند. آنها می‌گویند احتمالاً این استقلال‌طلبان فکر کرده اند که این یک هواپیمای اوکراینی است و آن را اشتباه گرفته‌اند.

غرب همچنین روسیه را به تجهیز استقلال‌طلبان اوکراین به سلاح‌هایی از جمله موشکی که این هواپیما را سرنگون کرده است، متهم کرده‌اند.

خبرنگاران آسوشیتدپرس گزارش کرده‌اند که یک سامانه موشکی «بوک» با قابلیت سرنگون کردن یک هواپیمای مسافربری را در محدوده شرق اوکراین، محلی که هواپیمای مالزی سقوط کرده مشاهده کرده‌اند و این سامانه توسط مردی منتقل شده است که یک لباس ناشناس داشته و با لهجه روسی صحبت می‌کرده است. روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"