کد خبر: ۲۶۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل از عرضه کامیونت شیلر در پایان نیمه اول امسال خبر داد و گفت : پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به عرضه محصولات جدید در شرکت بهمن دیزل ، خصوصا کامیونت شیلر ، شرایط بهتری را به لحاظ تولید و فروش در مقایسه با سال گذشته داشته باشیم.

صادرات کامیونت شیلر در آینده نزدیک

به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل از عرضه کامیونت شیلر در پایان نیمه اول امسال خبر داد و گفت : پیش بینی می شود در سال جاری با توجه به عرضه محصولات جدید در شرکت بهمن دیزل ، خصوصا کامیونت شیلر ، شرایط بهتری را به لحاظ تولید و فروش در مقایسه با سال گذشته داشته باشیم.

میرحکیم حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،افزود : نزدیک به 60 درصد کامیونت شیلر در داخل ساخته می شود بنابراین اعمال هر گونه محدودیت ، تاثیری بر روند تولید این محصول ایجاد نخواهد کرد.

وی همچنین با توجه به برنامه ریزی جهت صادرات محصولات شرکت بهمن دیزل گفت : با توجه به درصد بالای ساخت داخل کامیونت شیلر ،دورنمای شرکت صادرات این محصول به سایر کشورها و کسب جایگاه صادراتی در سایر بازارهای منطقه ای است که امید است تحقق یابد.

وی در ادامه در خصوص تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها بر قیمت محصولات شرکت بهمن دیزل گفت : اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها آثار جزیی بر قیمت تمام شده محصولات داشته ، هر چند بخشی از پارامترهای موثر بر قیمت ، مانند مالیات بر ارزش افزوده ، تغییر نرخ ارز مبادله ای و هزینه بیمه شخص ثالث و... نسبت به سال قبل تغییر کرده اند که به طور طبیعی حدود10 درصد بر قیمت تمام شده تولید تاثیر خواهند گذاشت.

وی افزود : افزایش حدود 10 درصدی قیمت محصولات در سال 93 ، سود شرکت های خودروساز را افزایش نخواهد داد و به معنای گران فروشی شرکتها نیست بلکه تغییراتی است که توسط مجلس و دولت مصوب شده و شرکت ها ملزم به اجرای آنها هستند از جمله آنها می توان به افزایش مالیات بر ارزش افزوده ، هزینه بیمه شخص ثالث ، انرژی ، تغییر نرخ ارز مبادله ای ، افزایش حقوق کارکنان و هزینه حمل و نقل داخلی و خارجی و بیمه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل همچنین بهبود روند تولید شرکت ها با رفع برخی محدودیت ها ، گفت : البته شریک تجاری بهمن دیزل تا کنون همکاری خوبی را با این شرکت داشته و دارد هر چند برخی از موانع و محدودیت ها جهانی است و شرکای تجاری نیز ناگزیر به اجرا هستند اما به طور کلی تا کنون همکاری با شرکای تجاری روند خوبی داشته این در حالی است که در سال گذشته تحریم ها ، در کسب و کار شرکتها تاثیر منفی گذاشت چرا که خودروسازی جزء صنایعی بود که تحریم شد اما توافقی که در اواخر سال 92 صورت گرفت موجب گشایش در فعالیت های شرکتهای خودروساز گردید و در روند حرکت شرکت بهمن دیزل و گشایش اعتبارات آن موثر واقع شد .

میر حکیم حسینی در ادامه مهمترین چالش شرکت بهمن دیزل را ابهام و دغدغه آینده دانست و گفت : وضعیت  کلی صنعت خودروی کشور در آینده و ابهام در محدودیت ها ،جزء دغدغه های اصلی شرکتهای خودروساز و شرکت بهمن دیزل است هر چند تلاش می شود که این دغدغه کاهش یابد و ابهامات کمتر شوند.

وی تصریح کرد : به هر میزان که شرایط مساعدتر باشد طبعا شرکت ها  نیز  راحت تر می توانند برنامه ریزی نموده و تصمیمات و برنامه های بلند مدتی را اتخاذ نماید و قطعا شرکت ها نیز با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"