کد خبر: ۲۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو ، عضو شورای شهر تهران گفت : باید تلاش شود تا امکان مشارکت و حضور بیشتر مردم و بخش خصوصی دربخش های مختلف حمل و نقل فراهم گردد.

خصوصی سازی و نظارت ، راه حل مشکلات حمل و نقل شهری

به گزارش خبر خودرو ، عضو شورای شهر تهران گفت : باید تلاش شود تا امکان مشارکت و حضور بیشتر مردم و بخش خصوصی دربخش های مختلف حمل و نقل فراهم گردد.

غلامرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : حمل و نقل عمومی و خصوصی مکمل یکدیگر هستند و با گسترش خصوصی سازی در این دو بخش قسمت قابل توجهی از نیازهای شهروندان را می توان تامین کرد، همان طور که در سال های گذشته شاهد تاثیر مثبت خصوصی سازی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی در بحث حمل و نقل شهری بوده ایم و این تاثیر مثبت نیزبا استفاده از ابزارهای کنترل چه به صورت محسوس چه به صورت نامحسوس به طور بیشتر وموثرترادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: حمل ونقل عمومی در شهرهای مختلف کشور به دلیل اداره این بخش به صورت دولتی ، هم به لحاظ کمی ،هم به لحاظ کیفی با چالش و مشکل مواجه است بنابراین سیاست کلیی که شورا و مدیرت شهری به دنبال آن است بحث توسعه خصوصی سازی در حمل و نقل است.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت : با اجرای خصوصی سازی در بخش های از اتوبوسرانی در حال حرکت به سمت کاهش بار حاصل از این مسئله که بردوش سازمان های شهرداری و اتوبوسرانی است، هستیم؛ باید سازمان اتوبوسرانی را در جایگاهی قرار دهیم که به مانند سازمان تاکسیرانی تنها، نظارت و سازماندهی ناوگان اتوبوسی را بر عهده داشته باشد.

انصاری در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده در تاکسی سرویس ها تصریح کرد : باید به سمتی حرکت کنیم که بحث کیفیت خدمات در تاکسی تلفنی ها مد نظر قرار گیرد و در جهت ایجاد تناسب در سیستم عرضه و تقاضا، باید ارائه خدمات متناسب با سرویس درخواستی در سطوح متفاوت عالی ، متوسط و پایین تر از متوسط صورت گیرد.

وی در پایان در خصوص استفاده بهینه از تاکسی های به کار گرفته شده در تاکسی تلفنی ها گفت : باید تلاش کنیم ، سیستم های کنترل الکترونیک را که امروزه در اکثر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد ،به صورت نظارتی در جهت بهبود بهره وری از تاکسی های موجود به کار گرفته شود؛ سازمان تاکسیرانی باید با بهره گیری از این سیستم های هوشمند نظارت را به سمت کیفی شدن پیش ببرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"