کد خبر: ۲۶۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو، گفت : هم اکنون خرید و فروش در بازار خودروهای داخلی با رکود شدید روبرو است و تقریبا هیچ معامله ای در این بازار صورت نمی گیرد.

افزایش رکود در بازار نیز بر کاهش قیمت خودرو تاثیر نخواهد گذاشت

 

به گزارش خبر خودرو، یک فعال بازار خودرو، گفت : هم اکنون خرید و فروش در بازار خودروهای داخلی با رکود شدید روبرو است و تقریبا هیچ معامله ای در این بازار صورت نمی گیرد.

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : مخالفت اخیر با قیمت جدید خودروها و اظهارات نمایندگان مجلس ، موجب ابهام در قیمت ها شده و رکود در بازار خودروهای را تشدید کرده است.

وی گفت : البته هم اکنون شرکت های خودروساز بر اساس نرخ های مصوب  پیش فروش های جدیدی را اعلام کردند اما با توجه به افزایش عرضه خودرو به بازار ، اختلاف قیمت کارخانه و بازار تا حدود زیادی کاهش یافته است.

وی در ادامه از وضعیت نگران کننده بازار خودروهای وارداتی خبر داد و اظهار داشت : با توجه به تاثیر بازار ارز بر تغییر قیمت و معاملات بازار خودروهای وارداتی ، افت نرخ ارز در روزهای اخیر و ادامه این روند نزولی قیمت ، موجب قفل شدن هر گونه معامله در بازار خودروهای وارداتی شده است.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد : در این شرایط رکود در خرید و فروش بازار وارداتی ها عملا هیچ سرمایه گذاری را برای ورود به این بازار ترغیب نمی کند.

نیکخواه اظهار داشت : پیش بینی می شود طی روزهای آتی رکود در بازار خودروهای داخلی و وارداتی شدیدتر شده و رکود در بازار خودرو افزایش یابد اما قطعا قیمت خودروهای داخلی کمتر از رقم فعلی نخواهد شد.

وی گفت : با توجه به اینکه نرخ های جدید به خودروسازان تحمیل شده و کمتراز قیمت های مورد در خواست شرکتها بوده به نظر می رسد که قیمت خودروها بیش از قیمت های فعلی کاهش نخواهد یافت.

وی تاکید کرد : با بازنگری های در قیمت ها نیز پیش بینی می شود قیمت کنونی خودروها تا پایان امسال در بازار ثابت بماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"