کد خبر: ۲۶۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای رقابت گفت : باید اجازه دهند تا بررسی درستی در خصوص قیمت خودرو صورت گیرد تا در این راستا بتوان به صنعت خودرو کشور نیز کمک نمود.

بررسی درست قیمت خودرو زمینه ساز حمایت دولت و مجلس از خودروسازی کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای رقابت گفت : باید اجازه دهند تا بررسی درستی در خصوص قیمت خودرو صورت گیرد تا در این راستا بتوان به صنعت خودرو کشور نیز کمک نمود.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با تاکید بر لزوم شفاف سازی قیمت خودرو افزود : در حال حاضر بخش اعظمی از اتفاقاتی که در صنعت خودرو رخ داده است منطقی نیست مسلما با شفاف سازی هزینه های تولید خودرو ،  دولت و مجلس به صنعت خودرو کمک خواهند کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به اعلام قیمت های جدید خودرو توسط شورای رقابت ، تصریح کرد : شورای رقابت در جریان بررسی هزینه تمام شده خودروها، هیچ اقدامی در خصوص تعیین قیمت خودرو نکرد ه و صرفا دستورالعمل قیمت گذاری را به همراه  5 شرط لازم در این ارتباط  مشخص و اعلام نموده است .

وی گفت : بر اساس مصوبه شورای رقابت شرکتها باید قبل ار هرگونه افزایش قیمت این شروط را عملیاتی نمایند در حالی که تا پیش از تحقق این شروط قیمت ها تغییر کرده است .

این عضو ناظر شورای رقابت تصریح کرد : در صورتی که شرکت ها نسبت به افزایش کیفیت وکسب رضایتمندی مشتریان برنامه ریزی و توجه بیشتری داشته باشند قطعا افزایش قیمت خودرو نیز منطقی خواهد بود.

امامی با اشاره به افزایش روند تولید در شرکت های خودروساز تاکید کرد : بر اساس استدلال اقتصادی در صورتی که تولید خودرو افزایش یابد امکان کاهش قیمت خودرو نیز وجود دارد.

وی در ادامه به دفاع وزیر صنعت و معدن از افزایش قیمت خودرو و طرح اعلام اطلاعات نادرست به رئیس جمهور در این ارتباط اشاره کرد و گفت : به نظر می رسداعلام عدم افزایش قیمت خودرو توسط  سخنگوی دولت نیز اشتباه بوده و دولت در جریان قیمت های واقعی نبوده است.

وی همچنین به قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو سازی پرداخت و اظهار داشت : در جریان قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو موارد زیادی روشن شد و پس از آن نیز نکات زیادی در خصوص خودروسازی کشور تبیین خواهد شد.

وی گفت : با قرائت این گزارش و اعلام برخی مسائل به نظر می رسد روند منطقی در شرکت خودروسازی وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"