کد خبر: ۲۶۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

ایران خودرو تا سه سال آینده 10 محصول جدید به بازار عرضه می کند

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز عرضه 10 محصول جدید این شرکت طی سه سال آینده خبر داد و گفت : مهمترین برنامه شرکت ایران خودرو طی سه سال آینده ، عرضه حداقل 10 محصول جدید به بازار است که 3 محصول شرکت با برند داخلی عرضه خواهند شد که البته ساخت قطعات آن بر دوش قطعه سازان داخلی نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو، هاشم یکه زارع در مراسم آغاز دوباره صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه افزود : مهمترین حرکت مورد توجه من در زمان مدیریت در شرکت ایران خودرو ، تبدیل شدن ایران خودرو به عنوان خودروساز مطرح است  چرا که معتقدم نباید ایران خودرو  مونتاژ کار خودروسازان دیگر باشد.

وی تصریح کرد : در سالهای اخیر صنعت خودرو به صورت  ایستا عمل کرده است و با وجود حرکت خوب به سمت خودروساز شدن اما امروز این حرکت کمی متوقف شده است  در حالی که به نظر می رسد  با روی کار آمده دولت تدبیر و امید این حرکت جان دوباره ای یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد : صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو صنایع ایران مورد هجمه خارجی ها قرار گرفت  ولی با وجود تمام این هجمه ها به دلیل حمایت های همه جانبه ای که از این صنعت صورت گرفت  حرکت صنعت خودرو ادامه دارد.

وی افزود : در ماههای اخیر در تولید ، فروش و خدمات پس از فروش رشد بسیار خوبی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون  تولید ایران خودرو  تقریبا 3 برابر تولید این شرکت در زمان مشابه سال قبل رسیده است و برای اولین بار در تاریخ ایران خودرو ، خودرو به صورت کامل تولید می شود.

وی اظهار داشت :  در حال حاضر تولید به عنوان اولویت دوم ایران خودرو قرار دارد و تمام هدف ایران خودرو تمرکز بر روی کیفیت ، خدمات پس از فروش و صادرات است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در ادامه تصریح کرد  : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال چهارم دولت تدبیر و امید حرکت ایران خودرو به سمت خودروساز شدن آغاز خواهد شد. البته تلاش می شود در این راه از قابلیت و توانایی دانشگاهیان و نخبگان نیز در عرصه تولید استفاده شود .

یکه زارع  گفت : چنانچه در صنعت خودرو صادرات به خوبی صورت گیرد و موفق شویم تا یک سوم میزان تولیدات شرکت صادر نماییم قطعا به بالانس ارزی دست خواهیم یافت به طوری که با استفاده از ارز صادرات ، روند تولید صورت گرفته و دیگر نیازی به ارز نفتی نخواهد بود.

وی تصریح کرد : البته صادرات کار ساده ای نیست چرا که رقابت در بازارهای جهانی بسیار سخت و مشکل است و همه آنها به استاندارد و کیفیت اهمیت بسیاری می دهند بنابراین اگر بتوانیم در صادرات موفق شویم نشان دهنده آن است که در کیفیت و خدمات پس از فروش نیز موفق بوده ایم.

یکه زارع افزود :  باید در صنعت کشور حرکت بنیادی صورت گیرد  تا بتوان از ارز نفتی بی نیاز گردید.

وی در پایان به آغاز صادرات محصولات  ایران خودرو به روسیه اشاره کرد و گفت :  در فاز اول صادرات به روسیه 10 هزار دستگاه صادر می شود و چنانچه در سبد صادرات به روسیه موفقیتی حاصل شود محصولات دیگری از این شرکت به سبد صادرات به روسیه اضافه خواهد شد.

هاشم یکه زارع در حاشیه مراسم از سرگیری صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه افزود : قیمت پایه پژو 206 تغییری نخواهد کرد و قیمت پژو 405 و پژو پارس افزایش ناچیزی خواهد داشت.

 وی با تاکید بر تبعیت ایران خودرو از تصمیم های شورای رقابت گفت : شورای رقابت تاکنون قیمت های جدید را به ما ابلاغ نکرده است و در موضوع قیمت خودرو تابع قانون هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو افزود : در پی افزایش قیمت نیستیم اما وقتی قیمت نهاده های تولید افزایش می یابد ، ناگزیر به افزایش حداقلی قیمت ها هستیم.

وی در ادامه  از صدور بیش از ۱۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری به بازار روسیه در ۱۸ ماه آینده خبر داد  و گفت :  امسال 50 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو عمدتا به روسیه و عراق صادر خواهد شد.

یکه زارع همچنین در باره قیمت خودروهای صادراتی به روسیه گفت : قیمت این محصولات (سمند ال ایکس، سمند ئی ایکس، سورن و رانا) برای مصرف کننده نهایی 13 تا 16 هزار دلار خواهد بود و درصدد اضافه کردن محصولات جدید به سبد محصولات صادراتی به روسیه هستیم.

یکه زارع همچنین به راه اندازی و توسعه سایت تولید محصولات ایران خودرو در بلاروس اشاره کرد و گفت : تولید محدودی در این سایت انجام می شود اما قصد داریم آنرا به مرکز اصلی تولید و صادرات در منطقه تبدیل کنیم .

وی به آغاز تولید انبوه خودرو دنا در ایران خودرو از مردادماه اشاره کرد و افزود : این خودرو تا پایان مرداد روانه بازار می شود و شش ماه بعد از ان تولید مدل اتوماتیک دنا اغاز خواهد شد.

 مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو با بیان اینکه تمرکز ما روی کیفیت ، خدمات پس از فروش ، توسعه محصول و صادرات است ، گفت : ما در سه سال آینده حداقل 10 محصول جدید تولید و روانه بازار خواهیم کرد که 3 تا 4 محصول از این تعداد با برند و نشان تجاری ایران خودرو عرضه می شود.

یکه زارع صادرات را کاری سخت ولی شدنی دانست و افزود : ایران خودرو با بهبود کیفیت محصولات خود توانست گواهینامه موسسه استاندارد روسیه را برای صادرات خودروهای خانواده سمند و رانا را تا پایان سال 2015 دریافت کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"