کد خبر: ۲۶۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
گروه بین الملل: در حالی که خودرو سازان جهانی برای تولید محصولات جدید پیشرفته شان هر روز سهم گسترده تری از فلزات گرانبها احتیاج دارند ، در این میان اعتصاب کارگران معادن افریقای جنوبی باعث ایجاد اختلال در روند تولید پالادیوم در جهان شده است.

افزایش تقاضای خودروسازان برای فلز پالادیوم

گروه بین الملل: در حالی که خودرو سازان جهانی برای تولید محصولات جدید پیشرفته شان هر روز سهم گسترده تری از فلزات گرانبها احتیاج دارند ، در این میان اعتصاب کارگران معادن افریقای جنوبی باعث ایجاد اختلال در روند تولید پالادیوم در جهان شده است.

به گزارش خبرخودرو ، جانسون ماتی- تولید کننده کاتالیزور های خودرو اعلام کرد علی رغم جهش میزان تقاضای جهانی در سال 2014برای فلزات است مورد استفاده در انواع سامانه های خودرو به خصوص در بخش کاهش روند آلایندگی با مشکل تولید مواجه هستیم و با کسری1.6میلیون اونسی مواجه شده ایم. این امر ناشی از کاهش 60درصدی تولید در بین تولید کننده پالادیوم جهان در افریقای جنوبی می باشد .

به گفته کارشناسان حتی در صورت کار مجدد معدن کاران به دلیل خسارات ایجاد شده و وقفه به وجود آمده امکان افزایش قیمت خودرووجود دارد.طبق آخرین آمارها خودرو سازان سال گذشته حدود 72%پلادیوم استخراج شده جهان را برای ساخت فناوری ها وقطعات مورد نیاز در کاهش آلایندگی خودرو ها خریداری کرده اند . گ

فتنی است سخت گیری قوانین محیط زیستی سبب شده تا بیش از 50%از خودروهای جهان دارای مبدل های کاتالبستی باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"