کد خبر: ۲۵۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

فارس: حسن قشقاوی عصر امروز در بزم اندیشه مؤسسه مشاوره‌ای آستان قدس رضوی که در سالن آمفی‌تئاتر این مؤسسه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی نیاز به انتقاد و مچ‌گیری ندارد بلکه نیازمند دستگیری است.

وی تصریح کرد: انرژی بسیاری در کشور ما صرف انتقاد بدون پیشنهاد می‌شود که در صورت استفاده بهینه از 50 درصد این انرژی می‌توان با ارائه طرح‌ها مشکلات کشور را حل کرد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ادامه داد:‌ ما در کشور انتقادات زیادی داریم که هیچ کدام از آنها طرح و یا برنامه پیشنهادی ندارند.

قشقاوی افزود: به عنوان مثال بسیاری از آحاد جامعه از نحوه پیشرفت مذاکرات ژنو انتقاد دارند ولی هیچ‌کدام از آنها طرحی برای این مذاکرات در نظر نگرفته‌اند که تمامی اضلاع آن را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مورد رفتارهای دیپلماتیک میان کشور ما و کشورهای غربی، معنی متفاوت با آنچه عموم می‌پندارند و به آن معتقدند وجود دارد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ادامه داد: به عبارت دیگر بسیاری از صحبت‌های مقامات وزارت خارجه که مردم آنها را لیبرال می‌پندارند رفتارهایی مناسب و در خور موقعیت است.

قشقاوی با بیان اینکه بسیاری از مردم از اطلاع نداشتن از مسائل مربوط به امور خارجه کشور گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: اگر مردم واقعاً اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند پس این همه مقالات تند و ضد دولت بر هیچ پایه‌ای استوار نیست.

وی با بیان اینکه وزارتخارجه یک ارگان نیازمند دست‌گیری است، متذکر شد: هیچ عضوی از وزارت خارجه این ادعا را ندارد که این ارگان نهادی معصوم و بدون مشکل است یا شخص وزیر امور خارجه هیچ خطایی در کارهایش ندارد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار کاترین اشتون با مجرمین سیاسی اذعان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور قدرت تشخیص اینکه مقامات میهمان در وقت‌های آزاد خود به کجا می‌روند را ندارد و وزارت اطلاعات برای پیشگیری از اینگونه اتفاقات باید وارد عمل شود.

وی در ارتباط با رد ویزای سفیر ایران در سازمان ملل گفت:‌ در حال حاضر پیگیری‌های سیاسی انجام شده است.

قشقاوی ادامه داد: ابوطالبی سابقه بسیار روشنی در سفارت در کشورهای متعهد غرب دارد و برای این اقدام آمریکا تحلیل دقیقی وجود ندارد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر هیچ گزینه جدیدی برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل مطرح نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"