کد خبر: ۲۵۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خبرگزاری فارس: محمدرضا شمس اردکانی در نشست اولین جشنواره طبیعت‌گردی طب سنتی و گیاهان دارویی که قرار است در شهرستان نطنز برگزار شود، گفت: این شهرستان از نظر آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی شرایط خوبی دارد و به دلیل شرایط بالقوه گردشگری این منطقه، می‌توانیم در جهت معرفی طب سنتی و گیاهان دارویی آن حرکت مثبتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بزرگترین هدف این جشنواره شناسایی ظرفیت‌های موجود در منطقه نطنز و ارائه آن به عنوان قطب گردشگری طبیعی است. همچنین استفاده از ظرفیت‌های آن در بحش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، علمی و توسعه‌ای خواهد بود.

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند از نظر مسئولان مورد توجه قرار گیرد، موضوع طب سنتی و امور اقماری آن است.

شمس اردکانی ادامه داد: مناطق دیگری از کشور که پتانسیل گردشگری طب سنتی و گیاهان دارویی را داشته باشند و اعلام آمادگی کنند،‌می‌توانند به عنوان محل گردشگری توأم با طب سنتی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی جایگاه ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده، گفت: 17 هزار عنوان کتاب در مورد طب سنتی نوشته شده است به همین دلیل علاوه بر پاسداری از آن باید تبلیغ هم شود. چرا که نوآوری‌های این طب به نسبت طب‌های نوین قابل توجه است.

ویگفت: ما می‌خواهیم چیزی را به مردم بشناسانیم که نزدیک به دو قرن پرداختن به آن ممنوع شده بود اما امروز به دانشگاه‌های علوم پزشکی راه یافته و راه اندازی مراکز تحقیقاتی،‌پژوهشی و آموزشی آن را به عرصه ظهور می‌رساند.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"