کد خبر: ۲۵۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

اعطای تسهیلات به بخش تولید با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دور از انتظار است

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مقرر گردیده تا بخشی از درآمد اجرای این طرح به بخش تولید اختصاص داده شود ولی با توجه به افزایش ملایم شیب قیمت ها و همچنین درصد کم انصراف از یارانه ها ، کمک و اعطای تسهیلات به بخش تولید دور از انتظار است.

حمیدرضا فولادگر درادامه  گفتگو با خبرنگار پارلمانی  خبرخودرو ، تصریح کرد : دولت به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مردم ، افزایش قیمت ها را به صورت تدریجی در دستور کار دارد و همچنین با توجه به اینکه تعداد محدودی از مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف داده اند ، نمی توان به اعطای تسهیلات به بخش تولید امیدوار بود.

نماینده مردم اصفهان  درمجلس شورای اسلامی  ادامه افزود : درآمد حاصل از انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی تنها می تواند کسری بودجه نقدی را جبران کند بنابر این امیدواری در خصوص توجه به بخش تولید وجود ندارد.

وی با اشاره به گزارش کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان اظهار داشت : در حال حاضر بررسی های اولیه گزارش کمیته تحقیق و تفحص در خصوص صنعت خودرو  از سوی این کمیته ارائه شده است ولی گزارش رسمی آن در کمیسیون صنایع و معادن مطرح نگردیده و سیر آیین نامه ای  آن تکمیل نشده است.

فولادگر در خاتمه خاطر نشان کرد : با توجه به افزایش قیمت برق و آب وگاز و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژِی از جمله بنزین وگازوئیل در آینده ، پیش بینی وبرآورد صورت گرفته اختصاص به بخش تولید 4تا 5 درصد است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"