کد خبر: ۲۵۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
فارس:  سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت همدان، اظهار داشت: انسان‌ها در مسیر رشد و تکامل نیاز به نعمت‌ها و فرصت‌هایی دارند که مدیریت و مسئولیت‌ها از این فرصت‌ها به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: در عالم معنا، نماز «ظاهر» و «باطنی و ناموسی» داریم که مؤمن با نماز باطنی به معراج می‌رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت شکر نعمت را در شناخت جایگاه نعمت دانست و اذعان داشت: هر کس در حلقه دایره خدمت خود در راستای بالندگی نظام گام بردارد، شکر نعمت کرده است.

وی عنوان کرد: امروزه نظام جمهوری اسلامی و سازمان حج و زیادت به گونه‌ای عمل کرده‌اند که حج ما و حجاج ایرانی الگوی عملی برای حجاج دیگر کشورها قرار گرفته است.

اوحدی حجاج ایرانی را سفرای ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و ابراز داشت: باید باطن مسئولیت خود را به عنوان یکی از شئونات ولایت درک کنیم.

وی به نام‌گذاری سال جدید از طرف رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره و تأکید کرد: در راستای این نامگذاری باید تمام تلاش خود را بکنیم تا امسال با سال گذشته فرق داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: اهمیت اقتصاد در زمینه رشد انقلابی و اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست‌های اقتصادی نظام است و به منزله اقتصاد ریاضتی نیست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارها و برنامه‌های استراتژیک نظام برای رسیدن به قله‌های رشد و توسعه است.

اوحدی ادامه داد: در حوزه حج و زیارت، مصادیق مدیریت جهادی امر قابل دست‌یابی است، چراکه رفتار ما با مردم، عمل و نفس ما یک امر جهادی است.

وی بیان کرد: امسال سازمان حج و زیارت توانست شاهد ارتقای سطح تشکیلاتی جایگاه خود باشد، زیرا قبلاً دفاتر سازمان ابلاغ رسمی نداشتند که ادارات آن به عنوان اداره کل حج و زیارت تلقی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: سازمان حج و زیارت موفق شد یک موسسه حج و زیارت مستقل ایجاد کند و در حوزه آموزشی متناسب با رشد خوبی که در حوزه اعزام زائر داشت، رشد کمی را نیز شاهد باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت توانست افزایش 70 درصدی را از حج عربستان بگیرد، اضافه کرد: در عمره 93_92  عدد عمره‌گزار از مرز 530 هزار نفر گذشت، در حالی که در سال 92_91 آخرین آمار 490 هزار نفر بوده که امیدواریم با رشد 70 درصدی به 820 هزار نفر برسیم.

اوحدی تأکید کرد: در کنار افزایش کیفی‌سازی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب، درباره اقتصاد مقاومتی لبیک گفته شد و شاهد کاهش 15.6 درصدی قیمت حج بودیم.

وی گفت: این کاهش قیمت به این معناست که برای هر زائر 400 تا 450 هزار تومان کاهش هزینه داشتیم که در این زمینه 400 میلیارد تومان صرفه‌جویی در عمره صورت گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت واژه تودیع را متناسب با اسماعیلی، رئیس سابق حج و زیارت استان ندانست و افزود: جایگاه حج و زیارت در استان و مسئولیت سنگین آن گواهی بر 30 سال کارنامه درخشان این فرد است.

وی اظهار داشت: استان همدان جزو معدود استان‌هایی است که کمترین شکایت‌ها را از سازمان حج و زیارت داشته که این به معنای مدیریت مطلوب کارها در آن است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"