کد خبر: ۲۵۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران از ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح بیمه همگانی رایگان تا کنون خبر داد.

پهبد پورشبانان با بیان این مطلب گفت: طرح پوشش بیمه همگانی در راستای سیاست‌های دولت در برقراری پوشش بیمه ای برای آحاد جامعه و بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه انجام می گیرد و طی این برنامه مقرر شده تا سازمان بیمه سلامت در سال جاری نسبت به پوشش پایه 6 میلیون ایرانی که فاقد پوشش بیمه ای نیستند، اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در استان تهران نیز همزمان با سراسر کشور از روز اول اردیبهشت ماه از طریق سامانه  www.bimehsalamat.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و همچنین با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و با پرداخت فقط 2 هزار تومان به ازای کل افراد خانوار ثبت نام اینترنتی آنان انجام می شود.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران گفت: در مرحله ثبت نام اطلاعات فرد با بانک اطلاعاتی بیمه ای موجود در کشور تطبیق داده می شود و در صورت عدم بیمه بودن فرد نسبت به صدور دفترچه بیمه برای وی و اعضای خانواده تحت پوشش از طریق دفاتر دولت الکترونیک اقدام می شود که البته پس از پایان بررسی ها از طریق پیامک تایید فرد درخواست کننده اطلاع رسانی می شود و پس از آن باید با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه ثبت نام بیمه همگانی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، بیان کرد: البته در ماه های آینده نیز ثبت نام قطع نخواهد شد، اما ثبت نام این مرحله تا پایان اردیبهشت است و متقاضیان می توانند در ماه های بعد نیز برای ثبت نام هم به سامانه و هم به دفاتر دولت الکترونیک مراجعه کنند.

به گفته وی، متقاضیان می توانند از طریق کد رهگیری که همان شماره ملی سرپرست خانوار است وضعیت بیمه خود را بررسی کنند و برای چاپ دفترچه بیمه نیز به دفاتر الکترونیکی که در هنگام ثبت نام انتخاب کرده اند، مراجعه و دفترچه بیمه خود را که یکسال اعتبار دارد، تحویل بگیرند.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه تمامی حق بیمه یکساله که مبلغ آن 258 هزار تومان است، برعهده دولت خواهد بود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت اعتبار پرداخت حق بیمه ها به زودی به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده می شود که این اعتبار از طریق هدفمندی یارانه ها تامین می شود سرانه ماهیانه این بیمه نیز 21 هزار و 500 تومان است که متقاضیان نباید هیچ مبلغی بپردازند.

پورشبانان گفت: بیمه همگانی برای تمامی متقاضیان فاقد پوشش بیمه ای رایگان خواهد بود و فقط باید یک‌هزار تومان بابت چاپ دفترچه بیمه پرداخت کنند.

وی در مورد خدمات بیمه همگانی اظهار داشت: خدمات این بیمه همانند خدمات بیمه پایه سایر دفترچه های تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است و فرد می تواند با مراجعه مراکز طرف قرارداد، خدمات درمانی دریافت کنند و متقاضیان استان تهران برای اطلاع از مراکز درمانی طرف قرارداد به سایت www.th.ihio.gov.ir مراجعه و یا با شماره 1666 در ساعت اداری تماس بگیرند.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه 7 هزار دفتر خدمات دولت الکترونیک در کل کشور وجود دارد که نسبت به ثبت نام متقاضیان اقدام می کنند، گفت: از این تعداد یک‌هزار و 800 دفتر در استان تهران قرار دارد و در نهایت 50 دفتر نیز طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان تهران هستند که نسبت به صدور دفترچه بیمه اقدام خواهند کرد که هر یک از این دفاتر را در فرم اولیه ثبت نام متقاضیان می‌توانند انتخاب کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه 15 تا 20 درصد جمعیت افراد فاقد بیمه در استان تهران هستند، تصریح کرد: 6 میلیون نفر در کل کشور از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند که 15 تا 20 درصد آنها در حاشیه شهرهای تهران زندگی می کنند و در مجموع به دلیل مهاجرپذیر بودن تهران و مشاغل فصلی و همچنین مهاجرت به داخل و خارج از آن نمی توان آمار دقیقی از افراد فاقد بیمه ارائه کرد.

به گفته وی تاکنون بیش از یک‌میلیون نفر برای ثبت نام در طرح بیمه همگانی مراجعه کردند که بیش از 200 هزار نفر آنها در استان تهران هستند.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت استان تهران توضیح داد: روستائیان و عشایر و همچنین افراد ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر که از طریق صندوق بیمه روستائیان و عشایر تحت پوشش قرار گرفتند نیازی نیست برای طرح بیمه همگانی ثبت نام کنند.

پورشبانان در مورد خدمات درمانی که در بیمه همگانی به متقاضیان ارائه می شود، گفت: این خدمات شامل ویزیت پزشک، خدمات دارویی، پاراکلینیک، آزمایشگاه، بستری و... است و تفاوتی میان ارائه خدمات در این بیمه با سایر بیمه های سازمان بیمه سلامت وجود ندارد و معادل خدمات بیمه ایرانیان است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"