کد خبر: ۲۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر: پسر کلاهبردار که با ایجاد 108 سایت فیشینگ از مردم 15 استان کلاهبرداری کرده بود از سوی ماموران پلیس استان مرکزی شناسایی و دستگیر شد.

16 فروردین امسال شهروندي ساوجی با مراجعه به پليس فتا شهرستان اعلام داشت كه از حسابش به صورت غيرمجاز مبالغي كسرشده است. با شروع تحقيقات از شاكي مشخص شد كه در چند روز گذشته پيامكي با محتواي 70 ميليون ريال جايزه قرعه‌کشي بانكي براي وي ارسال‌شده و لازم است براي دريافت جايزه، به سايت www.bank7.org مراجعه و فرم بانكي مربوطه تكميل شود.

شاكي ادامه داد: بعد از ورود به اين سايت اطلاعات حساب خود را در سامانه بانكي سايت وارد كرده و بعد از چند روز متوجه شدم مبلغ قابل‌توجهي از حسابم خالي شده است.

سردار عزيزاله ملكي فرمانده انتظامي استان مركزي دراين‌باره گفت: با توجه به اهميت موضوع، رسيدگي به پرونده در دستور كار كارشناسان پليس قرار گرفت ودر روند تحقيقات اوليه، شهروندان ديگري نيز در سطح استان به پليس فتا مراجعه كرده و شكايات مشابهي را ارائه كردند. با توجه به گستردگي و اهميت موضوع، در هماهنگي مقام قضايي پرونده براي بررسي كارشناسي در اختيار پليس فتا استان قرار گرفت.

ملكي به تحقيقات پليس در شناسايي متهم اشاره کرد و گفت: در نخستين مرحله از تحقيقات مشخص شد كه متهم به صورت گسترده اقدام به ايجاد سايت‌هاي فيشينگ كرده و بيش از يك صد سايت در اين خصوص فعالاست و پرونده‌هاي ديگري نيز در اين خصوص در چند ماه گذشته در ديگر استان‌هاي كشور در حال بررسي است.

وي اضافه كرد:با توجه به اهميت و گستردگي پرونده، تيمي مجرب از کارآگاهان تحقيقات خود را در اين خصوص شروع كردند و در كمتر از 2 هفته فرد كلاهبردار در تهران شناسايي و مخفيگاهش تحت كنترل نامحسوس مأموران انتظامي قرار گرفت.

رئیس پلیس استان مرکزی با اشاره به عمليات غافلگيرانه پليس در دستگيري اين متهم ادامه داد: فرد كلاهبردار كه در منزلي مجردي در يكي از محلات شهر تهران اقدام به فعاليت مجرمانه خود مي‌کرد، توسط کارآگاهان پليس استان دستگير و تعدادي دستگاه‌هاي رايانه‌اي، بيش از 30 خط تلفن همراه و در حدود 40 هزار دلار از وي كشف شد.

وي افزود: در تحقيقات تكميلي، متهم اذعان داشت با ارسال پيامك به صورت گروهي و فردي و ايجاد يك صد و هشت سايت فيشينگ  با وعده برنده شدن ميليوني افراد در قرعه‌کشي بانكي در 15 استان كشور، اطلاعات حساب بانكي آن‌ها را به دست آورده و از حساب آن‌ها برداشت مي كرد.

ملكي با اشاره به اعتراف متهم به كلاهبرداري بيش از دو ميليارد ريال از كاربران اينترنتي تصريح كرد: در بررسي دستگاه‌هاي رايانه توقيف‌شده از متهم، اطلاعات حساب بانكي بيش از 460 كاربر به دست آمد و تحقيقات از متهم در حال پيگيري است.

فرمانده انتظامي استان مركزي در پايان توجه به توصيه و هشدارهاي پليسي را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان كرد: سامانه‌هاي ارسال پيامك گروهي در اختيار افراد حقيقي نيز مي‌باشد و بانک‌ها و نهادهاي دولتي به هيچ عنوان براي واريز پول به حساب مشتريان خود از آن‌ها درخواست اطلاعات حساب نخواهند كرد كه لازم است كليه كاربران بانكي در اين خصوص دقت و هوشياري لازم را مورد توجه قرار دهند.

شهروندان مي‌توانند در صورتي كه بدين روش از آن‌ها كلاهبرداري شده است با شماره تلفن 0862184068 با كارشناسان پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي تماس بگيرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"