کد خبر: ۲۵۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر نمی رسد تدوین اسناد جدید در صنعت خودرو مشکلی از مسائل و مشکلات خودروسازان را رفع نماید.

تدوین اسناد جدید در صنعت خودرو، مشکل خودروسازان را رفع نمی کند

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر نمی رسد تدوین اسناد جدید در صنعت خودرو مشکلی از مسائل و مشکلات خودروسازان را رفع نماید.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : وجود اسناد بالادستی در حوزه صنعت خودرو، ضرورت تدوین چنین سندی را برای این صنعت به صفر می رساند.

وی با اشاره به عدم ضرورت نگاه ریزبین به چنین مواردی در صنعت خودرو تصریح کرد : صنعت خودرو باید بر اساس اسناد بالادستی موجود در این حوزه حرکت کند ،بیش از آنکه اسنادی در خصوص این صنعت تدوین شود که به آن عمل نشود باید بیشتر سراغ عملگرایی و فعالیت بر مبنای اسناد موجود رفت تا معضلات و مشکلات صنعت خودرو برطرف شده و خودروسازی ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن علنی مجلس اظهار داشت : اینکه اعلام گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان چه نتیجه ای را در برداشته باشد بستگی به نوع برخورد مجلس با این مساله و پی گیری آن و نحوه عکس العمل وزارت صنعت و معدن و تجارت و قوه قضائیه با تخلفات در این حوزه دارد.

عضو کمیته تحقق و تفحص از خودروسازان با اشاره به اینکه گزارش که تقدیم و در صحن علنی مجلس قرائت می شود در راستای کمک به صنعت خودرو خواهد بود تصریح کرد : مطمئنا مدیران صنعت خودرو نیز می توانند از این گزارش به نحو احسن در حل معضلات و مشکلات این صنعت کمال استفاده را ببرند.

بیاتیان با توجه به طرح تدوین سند تحول صنعت خودرو در راستای گزارش تحقیق و و تفحص از خودروسازان افزود : تدوین این سند از وظایف قانونی مجلس نیست اما در صورت وجود ضرورت کمیته صنعت می توانند با عنوان مشاور در این ارتباط ورود کرده تا کمکی به رفع موانع و مشکلات این صنعت باشد.

وی تصریح کرد : افزایش اسناد جدید در صنعت خودرو و تبصره های در این راستا مشکلی از صنعت خودرو کشور باز نخواهد کرد چرا که کارهای مهم تری در این حوزه وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"