کد خبر: ۲۵۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی کشور با تدبیر و تلاش ، باید خود را جزء ده خودروساز مهم دنیا برسانند.

خودروسازی به سمت صادرات‌ محوری حرکت کند

به گزارش خبرخودرو ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: خودروسازان داخلی کشور با تدبیر و تلاش ، باید خود را جزء ده خودروساز مهم دنیا برسانند.

«مهندس محمدرضا نعمت‌زاده» در بازدید از خطوط مختلف گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب افزود: می‌بایست بر روی تولید صادرات‌محور تمرکز کرد و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود در اقصی نقاط دنیا بیابیم.

وی با بیان اینکه مخالف سوددهی شرکت‌های خودروسازی نمی‌باشم، افزود: سوددهی در هیچ کجای دنیا با افزایش قیمت میسر نمی‌شود. بلکه با اتخاذ راه‌حل‌های مختلف‌ این امر صورت می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی می‌بایست بدهی‌های خود را چه در حال و گذشته تسویه نمایند افزود: با بکارگیری خلاقیت‌ها می‌توان از کمک‌های دولت، خزانه بانک مرکزی بی‌نیاز شد.

مهندس نعمت‌زاده با تأکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تیراژ تولید و کیفیت آن و تعیین نمودن قیمت‌های رقابتی به طور حتم سود مناسبی عاید شرکت‌های خودروسازی می‌شود.

وی همچنین گفت : خرید سهام شرکت‌های خودروسازی خارجی، استفاده از تجارب شرکت‌های خودروسازی دنیا، بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر و هوشمند، استفاده از حداکثری از  توان فنی و مهندسی روز دنیا می‌تواند برای خودروسازان حاشیه سود ایجاد کند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بهره‌گیری از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن می‌توان تعهدات خود را انجام داده  طرح‌های نیمه تمام را به پایان رسانید.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره شرکت‌های خودروسازی می‌بایست توان و انرژی خود را بالا ببرند افزود: با نامه‌نگاری صرف نمی‌توان به بازارهای صادراتی رسید.

وی با بیان اینکه برای صادرکنندگان کالاهای مختلف تولیدی از جمله خودرو می‌بایست موانع صادراتی را برداشت افزود: اگر در این خصوص مقررات صادراتی نیاز به اصلاح داشته می‌بایست آن را به جد و به موقع لغو خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همیشه دشمنان ما در صدد عقب‌ نگه‌ داشتن کشور ما هستند گفت: اگر به فکر پیشرفت صنعت کشورمان باشیم می‌بایست حتی با رقبایمان نیز در بحث تبادل دانش فنی، قیمت‌گذاری، انجام سرمایه‌گذاری‌های خارجی در تولیدات مشترک شرایط برد ـ برد در نظر بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی وتایید دولت باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مباحث مختلفی که در کشور درخصوص میزان آلایندگی، مقرون به صرفه نبودن اقتصادی تولید خودرو، رقابت با خودروهای خارجی و سایر مباحث مطرح است، گفت: ما به طور جدی از این صنعت استراتژیک حمایت همه‌جانبه خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"