کد خبر: ۲۵۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، سال گذشته بیش از ١٦٩ میلیون لیتر بنزین در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن، ٣ درصد رشد داشته است.

مصرف بنزین کهگیلویه و بویر احمد سال گذشته رشد داشت

به گزارش خبرخودرو، سال گذشته بیش از ١٦٩ میلیون لیتر بنزین در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن، ٣ درصد رشد داشته است.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد ، افزود: توزیع نفت گاز در این منطقه سال گذشته ١٣٣ میلیون لیتر و نفت کوره ٧٤ میلیون لیتر بوده است.

اسداله طاهری افزود: توزیع نفت سفید سال گذشته با ١١ درصد کاهش نسبت به سال ٩١، به ٣٧ میلیون و ٦٠٠ هزار لیتر رسید که این کاهش مصرف به دلیل بهره مندی برخی از نقاط عشایری از نعمت گاز طبیعی بوده است.

به گفته وی در سال گذشته ١٥ هزا تن گاز مایع در این استان مصرف شد که با ٢٥ درصد رشد مصرف نسبت به سال ٩١ همراه بوده است.

طاهری تصریح کرد: مصرف گاز در جایگاه های سی ان جی استان نیز به ٦٦ هزار و ٦٠٠ متر مکعب رسیده که حدود ٤ درصد نسبت به سال ٩١ کمتر بوده است.

وی علت کاهش مصرف سی ان جی را افت فشار گاز طبیعی و قطعی گاز جایگاه های سی ان جی در مقاطعی از فصل سرما عنوان کرد.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجموع سوخت مورد نیاز استان به وسیله نفتکش جاده پیما حمل و نقل می شود، اظهار کرد: این سوخت از مبادی تامین و انبارهای نفت بوشهر، ماهشهر، اصفهان و اهواز و پالایشگاه شیراز تامین می شود.

بر اساس این گزارش شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویر احمد با ظرفیت بیش از ٢٦ میلیون لیتر ذخیره سوخت رسانی، در یاسوج واقع شده است.

این منطفه دارای سه ناحیه مرکزی گچساران و دهدشت است که ٨ شهرستان استان را تحت پوشش خود قرار می دهد.

این منطقه دارای ٢٥ باب جایگاه پمپ بنزین و ٢٥ جایگاه سی ان جی است که برابری جایگاه های سی ان جی و پمپ بنزین تقریبا در کشور منحصر به فرد است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"