کد خبر: ۲۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به برنامه خودروسازان مبنی بر افزایش تولید خودرو در سال جاری گفت : در سال جدید و در راستای تاکیدات وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، تولید خودرو با رشد دو برابری همراه گردیده و به بیش از 1300 دستگاه خواهد رسید.

بهبود شرایط رشد و تحول صنعت خودرو با خروج دولت از بحث قیمت گذاری خودرو

به گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به برنامه خودروسازان مبنی بر افزایش تولید خودرو در سال جاری گفت : در سال جدید و در راستای تاکیدات وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، تولید خودرو با رشد دو برابری همراه گردیده و به بیش از 1300 دستگاه خواهد رسید.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در سال جدید شرکتهای قطعه ساز و خودروساز باید همگام با نام گذاری امسال در جهت رفع مشکلات تولید و صنعت گام برداشته و نسبت به افزایش تولید اقدامات جدی تری داشته باشند.

وی پرداخت بخشی از مطالبات قطعه سازان را در رشد تولید قطعه سازان و بالطبع بهبود شرایط تولید خودروسازان موثر دانست و گفت : خوشبختانه  در ماههای اخیر روند پرداخت مطالبات معوقه قطعه سازان بهبود یافته و میزان پرداخت شرکتها خودروساز به قطعه سازان  از 6 ماه به حدود 4 ماه رسیده است.

وی همچنین با توجه به مشکل نقدینگی شرکتهای خودروساز در سال گذشته اظهار داشت : قطعا فروش دارایی های مازاد خودروسازان و افزایش فروش خودرو در ماههای پایانی سال در بهبود مشکل نقدینگی خودروسازان و برنامه ریزی برای رشد تولید در سال جاری ،تاثیر گذار بوده است.

وی گفت : البته هم اکنون وضعیت مطالبات قطعه سازان به شرایط مطلوبی نرسیده است اما روند مثبتی در این زمینه جریان دارد.

این فعال صنعت قطعه سازی کشوردر ادامه با توجه به اجرای فاز دو هدفمندسازی یارانه ها از ماه آینده ، تاکید کرد : قطعا اجرای این مرحله از هدفمندسازی در قیمت بسیاری از کالاها تاثیر گذاشته و در این جریان افزایش قیمت قطعات و خودرو نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود .

نجفی منش افزود : در این شرایط باید بانک ها نسبت به ارائه وام های کم بهره برای خرید خودرو اقدام کنند تا در این راستا به خریداران نیز کمک شود.

وی در ادامه به طرح تدوین سند تحول صنعت خودرو توسط کمیسیون صنایع و معادن پرداخت و گفت :  اصولا تدوین سند تحول فی نفسه حرکت خوبی است اما این اقدام قطعا در حیطه وظایف مجلس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیست و جزء اختیارات وزارت صنعت و معدن است چرا که وظیفه مجلس صرفا قانون گذاری و نظارت است.

وی اظهار داشت : البته ایجاد هر گونه تحول مثبت در صنعت خودرو خواست همه است منتهی این کار از اختیارات مجلس خارج است اما مجلس می تواند انتقادات و نظراتش را به دولت و زارت صنعت و معدن ارائه کند تا نسبت به رفع ایرادات و ایجاد چنین تحولی اقدام شود.

وی همچنین با تاکید بر خروج دولت از بحث قیمت گذاری خودرو ، افزود : در صورتی که دولت از بحث قیمت گذاری خودرو کنار برود قطعا صنعت خودرو با شرایط بهتری مسیر حرکت و تحول را در پیش خواهد گرفت و رشد خوبی در این حوزه از صنعت رخ خواهد داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"