کد خبر: ۲۵۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت : با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و به دنبال آن تغییر در قیمت حامل های انرژی ، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادی مبنی بر ثابت نگاه داشتن قیمت و تعرفه سوخت مصرفی ناوگان حمل ونقل عمومی ، به استانداری ارائه کرده است.

ارائه پیشنهاد عدم افزایش نرخ سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرخودرو ، معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت : با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و به دنبال آن تغییر در قیمت حامل های انرژی ، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادی مبنی بر ثابت نگاه داشتن قیمت و تعرفه سوخت مصرفی ناوگان حمل ونقل عمومی ،  به استانداری ارائه کرده است.

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ، تصریح کرد : با عدم تغییر قیمت سوخت مصرفی ناوگان تاکسی رانی و اتوبوس رانی پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها ، می توان مشاهده کرد که افزایش قیمت کرایه ها صرفا محدود به افزایش قیمت متعارف سالیانه باشد و به صورت کاملا منطقی و بر اساس نرخ تورم سالانه و چه بسا کمتر ازآن افزایش یابد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه افزود : اگر افزایش قیمت سوخت همچنان که برای وسایل نقلیه شخصی اعمال می گردد برای ناوگان حمل ونقل عمومی نیز محاسبه شود قطعا شاهد افزایش چشمگیر نرخ کرایه ها خواهیم بود که طبیعتا مسافران و رانندگان را با مشکل مواجه خواهد کرد. 

وی با اشاره به ظرفیت در حد اشباع ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت : در حال حاضر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش ریلی و ناوگان اتوبوسرانی اشباع است و به عبارتی این ناوگان در ساعات اوج و پیک ترافیک با حداکثر ظرفیت مسافر تردد می کند .

جباری زادگان در ادامه خاطر نشان کرد : در صورت افزایش قیمت حامل های انرژی ، شهروندان بیشتری به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق خواهند یافت که با توجه به ظرفیت تکمیل این ناوگان ، از نظر جابه جایی مسافر چندین راهکار مدنظر مدیریت شهری است.

وی در ادامه افزود : به موجب قانون ،  50 درصد از صرفه جویی های ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی باید به بخش های مختلف تولیدی و خدماتی پرداخت گردد،. بر این اساس بسیار منطقی است که دولت همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها  به حمایت از حمل ون قل عمومی نیز اهتمام ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به راههای مختلف حمایت دولت از سامانه حمل ونقل عمومی اظهار داشت : دولت می تواند به روش های متفاوتی از جمله حمایت از  حمل و نقل ریلی از نظر ارزی و ریالی به گسترش این ناوگان کمک کند.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به عدم واگذاری اتوبوس جدید دولتی طی 3 سال اخیر به ناوگان اتوبوس رانی اظهار داشت : دولت در زمینه کاهش مشکلات بحث حمل ونقل عمومی می تواند در زمینه خریداری اتوبوس های جدید به مدیریت شهری در تهران وسایر کلان شهرها کمک کند که متاسفانه در 3 سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی به این ناوگان اختصاص نیافته است.

وی از ورود 420 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال جاری به ناوگان خبر داد وگفت : در سال جاری قرار است مدیریت شهری 420 دستگاه اتوبوس دو کابین را به  ناوگان وارد کند که ورود هر دستگاه اتوبوس به این معناست که دو هزار تا دو هزار و پانصد نفر به ظرفیت جابه جائی افزوده خواهد شد و به عبارتی در سال جاری شاهد افزایش یک میلیون نفری ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی از طریق اتوبوس های تندرو خواهیم بود.

جباری زادگان در ادامه از سرخط نمودن 500 دستگاه اتوبوس فرسوده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد : در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ، ناوگان اتوبوسرانی 500 دستگاه اتوبوس از رده خارج شده را که در توقفگاه های این ناوگان وجود داشت با اعمال تغییرات اساسی و نوسازی به ناوگان حمل ونقل عمومی افزود که هر دستگاه از این اتوبوس ها توانایی جابه جایی هزار نفر مسافر را دارا است.

وی همچنین از افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو در چند هفته آتی خبر داد و گفت : با افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو و همچنین افتتاح 30 کیلومتر خط جدید مترو تا پایان سال ، شاهد افزایش ظرفیت یک میلیون نفری در این ناوگان خواهیم بود.

وی افزود : مدیریت شهری فارغ از اعتبارات وکمک های دولتی با اعتباری که در دست دارد در حد توان به انجام امور زیرساختی می پردازد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فرسودگی بالای ناوگان تاکسی رانی اظهارداشت : دولت باید در حوزه ناوگان تاکسی رانی که بخش عمده ای از آن نیاز به نوسازی دارد به مدیریت شهری کمک کند و از طریق اعطای تسهیلات دولتی به رانندگان این ناوگان به روند نوسازی این ناوگان شتاب بیشتری بخشد.

وی در ادامه افزود : جدای از آلودگی زیست محیطی که ناوگان فرسوده بر جای خواهد گذاشت طبیعتا اتوبوس یا تاکسی نو امکان جابه جایی تعداد بیشتری مسافر با سرعت بیشتری را خواهد داشت واز این رو ناوگان نو نسبت به ناوگان فرسوده از ظرفیت وسرعت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد : اگر نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی به سرعت انجام شود می توان مسافرانی را که به علت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها افزوده خواهند شد را مورد پوشش قرار داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"