کد خبر: ۲۵۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : توسعه سرمایه گذاری و تقویت تولید مهمترین گام مهم در صنعت خودرو است که باید با همکاری و مشارکت عمومی صورت گیرد.

توسعه سرمایه گذاری و تقویت تولید گامی ضروری و مهم در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : توسعه سرمایه گذاری و تقویت تولید مهمترین گام مهم در صنعت خودرو است که باید با همکاری و مشارکت عمومی صورت گیرد.

محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : تشویق نسبت به خرید سهام شرکتهای خودروساز به منظور تقویت تولید و مشارکت اقتصادی مهمترین اقدام به منظور کمک به صنعت خودرو است.

وی گفت : البته در این جریان چنانچه میزان سوددهی شرکتها بیش از سایر بخش ها خصوصا بانک ها تعیین شود قطعا نقدینگی سرگردان در جامعه به حوزه تولید و خرید سهام شرکتهای تولیدی و خودروساز سوق می یابد.

وی همچنین بر توجه نسبت به تنوع و کیفیت در تولید خودروهای داخلی را اقدامی مهم دیگر خودروسازان در سال جاری ذکر کرد و اظهار داشت : با بهبود روابط بین المللی و رفع تحریم صنعت خودرو، بهترین گام در این شرایط همکاری مشترک خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح دنیاست  تا در این راستا تولیدات مشترکی تولید نمایند.

وی تاکید کرد : چنانچه خودروسازان داخلی با شرکتهای بزرگ خارجی همکاری را در راستای کسب منافع مشترک  و ملی  نمایند ، طبعا سرمایه گذاران بسیاری برای سرمایه گذاری درشرکتهای خودروساز اقدام خواهند کرد اما در صورت ادامه وضع موجود ، صنعت خودرو با معضلات و مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد.

وی همچنین عدم توجه به خودروهای داخلی و کیفیت در تولید را موجب افزایش واردات خودرو دانست و گفت :  هر گونه عدم توجه به کیفیت  و تنوع در خودروهای داخلی موجب افزایش ورود خودروهای خارجی به داخل کشور خواهد شد و مسلما در این شرایط مشتریان نیز با توجه به کیفیت ، ایمنی ، زیبایی و تنوع بهتر خواهان خرید این خودروها خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود : به نظر می رسد با فضای سیاسی بوجود آمده ،خودروسازان باید در خصوص ایجاد همکاری و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان بزرگ و مطرح جهانی تلاش بیشتری نمایند تا در این راستا با جذب تکنولوژی های جدید در جهت ارتقاء و توسعه صنعت خودرو گام های اساسی تری برداشته شود.

احمدیان در ادامه با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت : اجرای درست این طرح قطعا در صنعت خودرو و سایر بخش های تولیدی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی تصریح کرد : چنانچه در راستای اجرای این طرح و افزایش حامل های انرژی سهم بخش صنعت و تولید پرداخت نشود مسلما تاثیر معکوس داشته و بخش های تولیدی و صنعتی را دچار مشکلات بیشتری خواهد کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"