کد خبر: ۲۵۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳

سهم 32 درصدی ایران خودرو دیزل از کل تولید خودروسازان تجاری کشور

شركت ايران خودرو ديزل در سال گذشته موفق شد 32 درصد سهم ارزشي توليد را در ميان 15 شركت خودروساز تجاري ، از آن خود كند .

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل ضمن بیان این مطلب تولید 6 هزار دستگاه خودرو را از اهداف و برنامه های اين شرکت در سال 93 اعلام کرد.

مهدی یونسیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : اين شركت قصد دارد با توليد انواع خودروهاي تجاري ، شامل ون ، مینی بوس ، اتوبوس ، کامیون ، کامیونت ، کشنده و وانت پيكاپ ، حضوري فعال‌تر در حوزه توليد خودروهاي تجاري در كشور داشته و مانند گذشته بخشي از توليدات خود را به كشورهاي خاور ميانه و شمال آفريقا صادر نمايد.

وی در ادامه از عرضه  4 محصول جدید در سال 93 خبر داد و گفت : تولید و عرضه كاميونت جديد در شش ماهه اول سال ، توليد و ارائه کشنده جديد در سه ماهه دوم امسال ، عرضه مینی بوس جدید شركت در اواخر شهریور ماه  سال جاری و عرضه محصول جدید ون در 6 ماهه دوم امسال ، چهار مدل از محصولات جدیدی هستند  که در سال جاری تولید آنها محقق خواهد شد .

وی افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ، اتوبوس درون شهري 12 متري با برند ايران خودروديزل را امسال متناسب با تعهدات موجود و آتي تولید خواهیم کرد.

مديرعامل شركت ايران خودروديزل همچنين از انعقاد قرار داد با ستاد حمل و نقل سوخت براي جايگزيني خودروهاي فرسوده خبر داد و گفت : در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و حفاظت از محيط زيست ، با ستاد حمل و نقل سوخت به توافقاتي دست يافته‌ايم كه در سال جاري نسبت به جايگزيني تعدادي از ميني‌بوس‌ها و كاميونهاي فرسوده كشور مطابق اين توافقات اقدام خواهيم كرد و آماده مشاركت بيشتر با ارگانهاي و سازمانهاي كشوري براي توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل كشور مي‌باشيم.

مهدی یونسیان در ارتباط با فروش كاميون كشنده جديد شركت گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می شود حداکثر ظرف سه ماه آینده پیش فروش کشنده فوتون عملیاتی شود.

وی در خصوص تعهدات ایران خودرو دیزل در تحویل وانت پیکاپ گفت : در سال گذشته 200 دستگاه از این محصول تولید و بیش از 160 دستگاه آن تحویل شده است . هم اکنون نیز اقدامات لازم برای ترخیص قطعات 300 دستگاه پيكاپ موجود در گمرك انجام گرديده و بزودي توليد و تحویل مشتريان خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل  همچنین با اشاره به روند داخلی سازی و تولید مینی بوس جدید در شرکت ایران خودرو دیزل گفت : این مینی بوس كه جایگزین مینی بوس کروز می شود ، به غير از موتور ، كليه قطعات و مجموعه‌هاي آن با استفاده از امكانات داخل كشور تامين شده است .

یونسیان در ادامه با توجه به نامگذاری امسال گفت : با توجه به ارتباط تولید با اقتصاد کشور ، باید گفت به هر میزان كه تولید در كارخانه‌هاي داخلي افزایش یابد تبعا اقتصاد کشور نیز رونق بیشتری خواهد یافت .

وی افزود : قطعا در راستای شعار امسال باید فرهنگ استفاده از محصولات داخلی در جامعه ایجاد شود که این کار با جلب اعتماد عمومی نسبت به کیفیت محصولات داخلي بوجود می‌آید .

وی همچنین به لزوم اجرای مدیریت جهادی در صنعت خودرو پرداخت و گفت : مدیریت جهادی به معنای تحقق کارهای است كه غیر ممکن به نظر مي‌رسد. بنابراین در شرایط کنونی لازم است همه حوزه‌های تولیدی و صنعتی تلاش نموده و پتانسیل‌های داخلی را از بالقوه به بالفعل تبدیل نمايند تا انشاء الله با عرضه تولیدات با كيفيت در فضای صنعتی کشور، نیازهای داخل تامین شود . قطعا با اراده ای که وجود دارد این مسئله تحقق خواهد یافت و مصرف کنندگان به جهت کیفیت سراغ تولیدات داخلی آمده و شرکتها نیز در راستای تحقق تولید داخل و كسب رضايت مصرف کنندگان داخلی بهترین محصولات را تولید و عرضه خواهند کرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"