کد خبر: ۲۵۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

 رییس کلانتری 116 مولوی از دستگیری چهارسارق زنی خبر داد که با «زاغ زنی» اقدام به «کش‌ روی» و «دخل زنی» در بازار تهران می‌کردند.
 
سرهنگ سیف اله نوایی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایت‌های کسبه بازار تهران مبنی بر سرقت اجناس از مغازه‌هایشان پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 116 مولوی قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه به محض ارجاع پرونده اقدامات پلیسی آغاز شد گفت: ماموران در اولین گام از رسیدگی به پرونده، شکات را به کلانتری دعوت و با تحقیقات صورت گرفته از آنان دریافتند متهمان اعضای یک باند متشکل از چند زن هستند که پس از حضور در محدوده بازار تهران به صورت باندی تحت پوشش مشتری وارد مغازه شده و یکی از متهمان با فروشنده سر صحبت را بازگرده و نفر دوم اقدام به زاغ زنی کرده و نفرات بعدی در فرصتی مناسب اقدام به سرقت اموال با ارزش از فروشگاه می‌کند.
 
نوایی افزود: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهمان اغلب از مغازه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و زینتی، زیور آلات قیمتی، لوازم آرایش و بهداشتی، کیف و کفش سرقت می‌کنند.
 
رییس کلانتری 116 مولوی افزود: ماموران در ادامه با رصد دوربین‌های مداربسته در یکی از مغازه‌ها که عکس خانم جوانی را هنگام سرقت وجه نقد از دخل ضبط کرده بود و مطابقت عکس مورد نظر با عکس‌های موجود در سیستم بایگانی اطلاعات مجرمین سابقه دار هویت فرد سارق به نام "نسرین" شناسایی شد و شکات نیز با مشاهده عکس متهم ضمن شناسایی وی اعلام داشتند متهم یکی از آن چند زنی است که پس از حضور در مغازه اقدام به کشروی و دخل زنی کرده است.
 
وی افزود: با تجمیع اطلاعات بدست آمده ماموران ضمن بدست آوردن آدرس محل پاتوق متهم که در حوالی میدان خراسان بود، ضمن هماهنگی با مقام قضایی و اخذ حکم ورود و به مخفیگاه متهم ساعت ۱۱:۳۰، 26 فروردین ماه امسال، عوامل تجسس این یگان به آدرس مذکور به همراه ماموران زن کلانتری اعزام و موفق شدند متهم را به همراه سه همدستش که در مخفیگاه حضور داشتند را دستگیر و جهت تحقیقات پلیسی به کلاتنری منتقل کنند.
 
نوایی افزود: در ادامه شکات به کلانتری دعوت در مواجهه حضوری هر چهار متهم را شناسیی کردند.
 
وی افزود: بررسی‌ها نشان داده است که متهمان هرروز صبح به سطح بازار مراجعه و تا پایان کار بازار در داخل بازار مانده و اقدام به سرقت می‌کردند و سپس بعد از ظهر همان روز به مخفیگاه خود بازگشته و اقدام به تقسیم اموال مسروقه بین خود می‌کردند. متهمان که به هویت "نسرین" "فاطمه" "صغری" و "ژاله" نام دارند به اتهام سرقت، کش روی و دخل زنی جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران قرار داده شدند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"