کد خبر: ۲۵۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
خبرگزاری ایسنا: مراسم تجلیل ابراهیم حاتمی‌کیا، عصر 26فروردین در فرهنگسرای «اندیشه» برپا شد. در این مراسم از افشار‌، مادران شهیدان علی‌اکبری‌ و همچنین نرگس آبیار (محمدحسین قاسمی)، مسعود ده‌نمکی‌، سیدمحمود رضوی‌، پژمان لشگری‌پور‌ و ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت فیلم‌های «شیار 143»، «معراجی‌ها» و «چ» تجلیل به‌عمل آمد.

در این مراسم حاتمی‌کیا ضمن اعلام اینکه علاقه‌ای به سخن‌گفتن ندارد، ‌عنوان کرد: ‌«دوست ندارم بسیار در سایت‌ها دیده شوم. اما چاره‌ای هم نیست چون باید تاکید کنیم که از کجا آمده‌ایم، می‌خواهیم چه‌کار کنیم و می‌خواهیم به کجا برویم. به‌نظرم هر هنرجوی سینما باید بتواند به این چند سوال پاسخ دهد.» وی ادامه داد: «صحبت‌هایی را کردم، فحش‌ها، جیغ‌هاو‌دادهایی را شنیدم و می‌شنوم که البته باید خدا را شکر کنم، انشاءالله این‌روزها بگذرد تا بتوانم درباره بعضی از مسایل صحبت کنم.»

 این کارگردان سینمای ایران با تشریح وضعیت این‌روزهایش خاطرنشان کرد: «ما وقتی وارد حوزه سینما شدیم جنگ در جریان و جایمان معلوم بود. به همین دلیل فضا برای ما آسان‌تر شکل می‌گرفت. اما کارکردن برای بچه‌های امروز کمی سخت‌تر است و فضای فعالیت آنها مانند زمانی است که بچه‌های «روایت فتح» در دوره پس از جنگ وارد کار شدند. هرچند این گروه تمام تلاش خود را انجام داد تا به سراغ بچه‌های جنگ بعد از پایان آن برود اما در نهایت یک غم نوستالژیک همه را گرفت.»

ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه «در روزهای قبل، خدمت مقام‌معظم‌رهبری رسیده است»، توضیح داد: «دو روز قبل فهمیدم که برای فیلم «چ» می‌توانم هنگام نماز خدمت آقا برسم و خیلی خوشحال شدم. ایشان پس از نماز خیلی نسبت به من و فیلم ‌«چ» محبت داشتند و با چهره‌ای بشاش درباره شهیدچمران و فیلم «چ» صحبت کردند و نسبت به چمرانی که ساخته شده بود هم علاقه‌مند بودند.

واقعا باید بگویم از این محبت ایشان به شدت شاد و خوشحال شدم.» وی یادآور شد: «در کل دو روز قبل برای من روز بسیار خوبی بود چون ظهرش خدمت آقا رسیده بودم و بعد از ظهرش نیز خبر نظرسنجی وزارت ارشاد را دیدم که در اینجا جا دارد از آنها برای این کار تحقیقی و نظرسنجی تشکر کنم.» کارگردان «چ» که در نظرسنجی وزارت ارشاد به عنوان محبوب‌ترین فیلمساز از سوی مردم شناخته شده است‌، در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: «آقای ده‌نمکی فحش‌خورش ملس است. اما من تازه وارد این‌چنین فضاهایی شده‌ام. در آن فضایی که صحبت می‌کردم‌، وقتی سایت‌ها را می‌خواندم احساس می‌کردم چقدر منفور شده‌ام. اما نظرسنجی مردم نشان می‌دهد که اصلا اینطور نیست و نباید گمراه جماعت پشت مانیتور و دست به کیبورد شد.»
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"