کد خبر: ۲۵۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به نامگذاری امسال به نظر می رسد که صنعت خودرو باید به سمت کاهش وابستگی در تولید و بومی نمودن تکنولوژی در داخل حرکت نماید.

اختصاص بخشی از درآمد هدفمندسازی به تولید خودروهای عمومی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به نامگذاری امسال به نظر می رسد که صنعت خودرو باید به سمت کاهش وابستگی در تولید و بومی نمودن تکنولوژی در داخل حرکت نماید.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در سال جاری باید همت و تلاش خودروسازان بر این باشد که از ظرفیت های داخلی نهایت استفاده را نمایند .

وی با توجه به نزدیک شدن اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت : خودروسازان باید در راستای اجرای فاز دوم هدفمندسازی تلاش نمایند که خودروهایی با سوخت کمتر تولید نمایند تا وابستگی به سوخت های فسیلی به جهت آلایندگی های زیست محیطی کاهش یابد و در این روند امکان صادرات سوخت های فسیلی به جهت درآمد های ارزی برای کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد : شرکتهای خودروساز داخلی همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندسازی باید نسبت به تولید خودروهای کم مصرف توجه جدی نمایند و در این راستا نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از ظرفیت های این بخش نهایت استفاده صورت گیرد.

وی با انتقاد نسبت به عدم توجه نسبت به تولید خودروهای عمومی در سالهای اخیر در کشور گفت : این مساله قابل قبول نیست که در این سالها خودروهای عمومی در داخل تولید نشده است بنابراین دولت باید بخشی از در آمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها را برای تولید خودروهای عمومی اعم از اتوبوس ، مینی بوس و ون و حمل و نقل ریلی اختصاص دهد تا زیر ساخت های داخلی برای تولید خودروهای عمومی فراهم شود.

نماینده شیراز در خانه ملت با توجه به عدم پرداخت سهم تولید و صنعت در فاز اول هدفمندسازی تصریح کرد : البته مجلس باید کنترل و نظارت لازم برای پرداخت سهم تولید و صنعت در این مرحله از هدفمندسازی یارانه ها را داشته باشد و دولت نیز نسبت به اجرای دقیق قانون تاکید داشته و متعهد به  پرداخت سهم تولید شود.

قادری تاکید کرد : درصورتی که اشکال و ایرادی در اجرای قانون و فاز دوم هدفمندسازی وجود دارد ، دولت می تواند با ارسال ایرادات به مجلس نسبت به رفع آنها اقدام کند نه اینکه  به جهت ایرادات قانون دور زده شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"