کد خبر: ۲۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۳
به گزارش خبرخودرو، واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه لاوان در صورت پایان خرید و نصب کاتالیست تا ٤ ماه آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

پروژه بنزین سازی پالایشگاه لاوان تکمیل می شود

به گزارش خبرخودرو، واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه لاوان در صورت پایان خرید و نصب کاتالیست تا ٤ ماه آینده در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور اظهار کرد: با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه لاوان، بنزین این شرکت با کیفیت یورو ٤ تولید خواهد شد.

به گفته سعید محجوبی میزان بنزین این پالایشگاه پس از راه اندازی کامل طرح افزایش می یابد و به سه میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید.

محجوبی تولید کنونی بنزین روزانه این شرکت را ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: پالایشگاه لاوان، ٣ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر در روز نیز نفت گاز تولید می کند.

بنزین سازی پالایشگاه تبریز

محجوبی همچنین از تکمیل پروژه بنزین سازی پالایشگاه تبریز و برنامه ریزی آن برای تولید بنزین یورو ٤ یاد کرد و گفت: هم اکنون در این پالایشگاه حدود ٣,٥ میلیون لیتر بنزین تولید می شود که در صورت مشخص شدن برنامه نهایی و اجرای آن، نیمی از بنزین با کیفیت یورو ٤ تولید خواهد شد.

وی به فرآورش یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه نفت و میعانات گازی در روز توسط ٩ پالایشگاه کشور اشاره کرد و گفت: در بیشتر این شرکتهای پالایشی طرحهای افزایش کیفیت و ظرفیت تولید، اجرا و یا در حال اجراست.

مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور به پالایشگاه نفت کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به دلیل ساخت پالایشگاه آناهیتا در نزدیکی پالایشگاه کرمانشاه، هیچگونه طرح افزایش ظرفیت یا کیفیت برای این پالایشگاه برنامه ریزی نشده است.

وی به قدمت این شرکت پالایشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در این شرکت ٦٥٠ هزار لیتر بنزین و ٧٠٠ هزار لیتر گازوییل با کیفیت یورو ٢ تولید می شود.

گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره و پنتان ( که برای مصرف پتروشیمی های کشور ارسال می شود ) از محصولات پالایشگاه کرمانشاه است. این شرکت در سال ٩٠ تولید آزمایشی سوخت هواپیما ( A.T.K ) را آغاز کرد.

این شرکت، علاوه بر تولید فـرآورده هـای نفتی، خـوراک نفت سفید شرکـت پتروشیمی بیستون را نیز تامین می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"